🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عرفات عاشورا

(ثبت: 241267) مرداد 27, 1400 

 

درود بر رگ غیرت سلام بر قد ماه
سلام بر عطش واژه های پشت و پناه

سلام رسم فتوت سلام اصل وفا
که در برابر جرثومه های تیر و سلاح

نشست بر لب نهر و بیاد غنچه ی خشک
گسست لذت نوشیدن زلال مباح

و گفت من چه بنوشم که یار عطشان است
سلام بر ادب مرد بی شبیه سپاه

ادب نگو ادبستان عشق و آزادی
سلام من روش ثبت نام دانشگاه

حدیث ماندن و رفتن شنید و خنده کنان
سرود رسم وفا نیست در گسستن راه

گداخت در غم سخت نواده ی خورشید
و سوخت در تب پروانه وار کودک و آه

عجیب قامت شب را که ظهر عاشورا
شکست در عرفات قیام سرخ و سیاه

و روز واقعه هنگامه ی دریدن مشک
برید بند امید آرمید محضر شاه

سماع مکتب خوبان گرفت و در ملکوت
جُلوسُ عند ملیکٍ لِفرحةِ الأَرواح (نشست و شد نفس قدس و فرحة الارواح)

#ایمان_کاظمی محرم الحرام ۱۴۴۳ – مرداد ماه ۱۴۰۰

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):