🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عزم پروانه

(ثبت: 252923) آبان 19, 1401 
عزم پروانه

 

ای شمع خود سوزی مکن بیهوده وقتی که

در مذهب پروانه حفظ جان خطا باشد

خواهی نخواهی سوختن سهم تو می گردد

وقتی که شعله در پی رقص و اَدا باشد

با سوزش جبری مَزن هر دم تو لاف عشق

آتش شود گل ، عشق اگر بر تو روا باشد

هر دم بیاموز عشق را از عزم پروانه

با میل خود جان می دهد تا پُر بها باشد

 

سروده بابک حادثه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    آبان 19, 1401

    سلام
    درود بر پروانه و البته شمع هم برای خود عالمی دارد و درود بر او نیز باد

    • علی احمدی

      آبان 19, 1401

      درود جناب آزاد همه ذرات جهان برای خود
      عالمی دارند و بی عالم یعنی وهم . اما ما
      مختاریم در چه عالمی سیر نماییم . تداوم
      جهان بر تضاد و تفاوت هاست و ما عمری
      دنبال توافق هستیم ….. افسوس 🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  2. جواد مهدی پور

    آبان 19, 1401

    آتش شود گل ، عشق اگر بر تو روا باشد

    👏👏👏👏👏

    زیبا ست

    از شعر پاکتان بهره بردم

    درود بر شما جناب احمدی عزیز

    زنده باشید

    🙏👏👏👏👏🌺

    • علی احمدی

      آبان 19, 1401

      دل و دست مریزاد تاج سرمی جناب مهدی پور

      خوش آمدین 🌸🌸🌸🌸🌸

  3. زهرا آهن

    آبان 19, 1401

    خواهی نخواهی سوختن سهم تو می گردد

    وقتی که شعله در پی رقص و اَدا باشد

    درودها🌺🌺

    • علی احمدی

      آبان 22, 1401

      درود بر شما والاقدر مهرتان افزون باد 🌸🌸🌸🌸🌸

  4. فاضله هاشمی

    آذر 5, 1401

    بسیار زیبا سرودید 👏👏🙏🙏👏👏❤️❤️❤️🌹🌹

    • علی احمدی

      آذر 6, 1401

      درودتان باد سرور ارجمند بی تردید زیبا می خوانید خط خطی هایم را . مهرتان افزون باد و بدرود 🌺🌺🌺🌺