🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق

(ثبت: 4699) شهریور 6, 1396 
عشق

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ماکه از عشق تو تنها غزلش را بلدیم
و زِ عاشق شدنت دَم زدنش را بلدیم

یا که از خواندن آن قصه ی لیلی، تنها
همگی گریه و مجنون شدنش را بلدیم

بی خبر بوده ز حال تو و تنهایی تو
جای همراه شدن اشک شَبش را بلدیم

هدف آن بود که پرواز به معراج کنیم
 ای دریغا که فقط بال و پَرَش را بلدیم

حاصل عمر گران غرق جهان بودن شد
این چه بازیست که ما باختنش را بلدیم

۶شهریور۹۶

نظرها 10 
  1. شهریور 6, 1396

  2. طارق خراسانی

    شهریور 7, 1396

    هدف آن بود که پرواز کنیم تا معراج
     ای دریغا که فقط بال و پَرَش را بلدیم

    حاصل عمر گران غرق جهان بودن شد
    این چه بازیست که ما باختنش را بلدیم

    سلام و درود بر سید بزرگوار

    عجب غزل زیبایی !!!

    واقعاً حظ کردم  و لذت بردم

    در پناه خدا

    • سیدعلی مجیدی

      شهریور 7, 1396

      سلام و سلامتی بر شما استاد عزیزم 

      خوشحال میشوم اگر این حقیر را از رهنمودها و اشکال گیری های خود بهره مند سازید

      خداوند وجود شما و اساتید دیگر عرصه ی ادب و هنر را حفظ کند

  3. علیرضا قاسمی

    شهریور 8, 1396

    سلام آقا سید …

    فوق العاده زیبا است … بی نقص و دلنشین

    یاد اون شعر معروف افتادم :

    ما مدعیان صف اول بودیم ….

  4. مهران اسدپور

    شهریور 8, 1396

    درودها دوست هنرمند؛

    دستمریزاد…

    غزلی بسیار پر محتوا و خوش آهنگ خلق کرده اید …

    امیدوارم مقبول حضرت دوست واقع شود.

    فقط با توجه به اینکه گزینه نقد را برای شعر فعال نموده اید و نه به عنوان نقد که بهتر است بگویم پیشنهاد…

    در مصرع ؛

    هدف آن بود که پرواز کنیم تا معراج…

    در قسمت؛  «پرواز کنیم تا معراج» اشکال وزنی وجود دارد…

    که میتواند به این شکل اصلاح شود …

    «هدف آن بود که پرواز به معراج کنیم …»

    امیدوارم جسارت حقیر را ببخشید …

    از خواندن اثر ارزشمندتان لذت بردم …

    توفیقتان افزون به الطاف الهی…

    • سیدعلی مجیدی

      شهریور 8, 1396

      درود خداوند برشما جناب آقای اسد پور

      متشکر از اینکه اشتباه این حقیر رو متذکّر شدید

      انشاالله تصحیح خواهم کرد

      خوشحال میشوم که باز هم از تذکرهایتان ما را بهره مند سازید

      موفق و موید باشید

  5. محمدرضا جعفری

    شهریور 9, 1396

    درود استاد گرانقدر و سید جلیل القدر /……بهره بردم / موفق باشید ان شاالله تعالی……

    • سیدعلی مجیدی

      شهریور 10, 1396

      درود و سلامتی برشما جناب جعفری عزیز

      بزرگوارید

      در پناه خداوند موید و پیروز باشید

  6. شهناز صادقی

    فروردین 7, 1400

    آفرین عجب شعرهایی گفتین استاد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا