🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عصر دلگیر

(ثبت: 255547) بهمن 8, 1401 

 

دنیا ندارد هیچ معنایی و مفهومی
وقتی که دل در حسرت یک آه می ماند

وقتی میان کوچه های سبز آزادی
در بستر بُلبل ، کلاغ و زاغ می خواند

وقتی که چوپان می کِشد تیغ و به جای گرگ
سگ را به قصد قتل عامِ گلّه می راند

وقتی نفس در سینه ها انکار می گردد
وقتی بشر بیداد را از خود نمی راند

وقتی هوا با پَس تبانی می کند هر دم
وقتی که لب بَر عهدِ با دندان نمی ماند

چِرت است دنیایی که غم ارزش بُوَد امّا
از طَعم نابِ بوسه لب ، چیزی نمی داند

* * *

دنیا ندارد هیچ معنایی و مفهومی
وقتی که جنسیّت به معنای خطر باشد

وقتی که هر نوع ارتباطی بینِ آدم ها
با احتیاط و وحشت از هر گونه شَر باشد

وقتی حقیقت می شود شیطانی و منفور
وقتی عقیده حاکم و صاحب نظر باشد

تَقبیحِ لذّت پوچ می باشد زمانی که
سَر منشا پیدایش و خلق بشر باشد

بیخود مخوان عالِم خودت را ای بنی آدم
وقتی جهان همواره بر ما مُستَتَر باشد

محصولِ یک آن شیطنت اَشرف نمی گردد
وقتی فقیر و دردمند و در به در باشد

* * *

دنیا ندارد هیچ معنایی و مفهومی
وقتی که کوته گشته دستِ ما زِ پهنایش

میلیاردها دنیای خالی و از آدم دور
هرگز نفهمیدیم ما مفهوم و معنایش

جز وَهم انسان در تمامِ عالم کیهان
موجود ملموسی نگردیده ست پیدایَش

در این جهانی که ندارد انتها ، آدم
بی خانمان در سوگ نابودیِ رویایش

وقتی که دارد روزهای فاقِدِ روزی
بُغض و سکوت و اشک شد مصول شبهایش

پوچ است دنیای جنازه خوار وقتی که
بر هیزم اندوه انسان می شود آتش

* * *

دنیا ندارد هیچ معنایی و مفهومی
وقتی که ما دلدادهٔ نیرنگ زنجیریم

وقتی که با اجبار می آییم و می میریم
وقتی که با همنوع خود هم خو نمی گیریم

وقتی تعقّل را دچار نقص می دانیم
بیراههٔ اوهام را در پیش می گیریم

وقتی دلیلِ زنده ماندن قلبِ در خون است
وقتی که ما دیوانهٔ مُشتی اساطیریم

وقتی خدا در هالهٔ ابهام جا مانده
وقتی که ما قربانی شمشیر تقدیریم

دنیا نمی خندد به روی ما زمانی که
مُشتاق اندوه و عزا و عصر دلگیریم

سروده بابک حادثه

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 8, 1401

    در این جهانی که ندارد انتها ، آدم
    بی خانمان در سوگ نابودیِ رویایش

    وقتی که دارد روزهای فاقِدِ روزی
    بُغض و سکوت و اشک شد /محصول/ شبهایش

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

    سلام عزیز جان

    چه طوفانی بر پا کرده ای
    خیلی حرف هایت درست است
    ما هنوز در قعر دره های نادانی به سر می بریم و فکر می کنیم اشرف مخلوقات و داناو برتر از دیگر موجوداتیم البته به همین خیال های واهی خوش باشیم بد نیست.

    در پناه خدا 🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌱

    • علی احمدی

      بهمن 8, 1401

      درودها سرور گران ارج مهرتان افزون باد

      🙏🙏🙏🙏

  2. جواد مهدی پور

    بهمن 8, 1401

    درود بر شما جناب احمدی عزیز

    از اشعار پاکتان بهره مند شدم

    عالی ست

    زنده باشید

    💐💐🙏🙏👏👏👏👏🌹🌸

    • علی احمدی

      بهمن 8, 1401

      بنده نوازی شما مایه مباهاتم می گردد

      مهرتان افزون باد والامقام🌺🌺

  3. پروانه آجورلو

    بهمن 8, 1401

    سلام
    « بیخود مخوان عالِم خودت را ای بنی آدم
    وقتی جهان همواره بر ما مُستَتَر باشد »
    زیباست👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    • علی احمدی

      بهمن 8, 1401

      درودتان باد سرور پاک سرشت منت نهادین بر بنده . 🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا