🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عقیق یمنی

(ثبت: 217286) آبان 14, 1398 
عقیق یمنی

عقیق یمن

بکدامین گنهی در تب خود می شکنی
آی ای ساقه ی گل، کودک ماه یمنی !

مادرت کو که در آغوش کشد جسم تورا
تا که خونابه ی زخمی به دهانت نزنی

یاد داری پدرت بوسه زد و با خود گفت:
تو جگر گوشه ی دُردانه و زیبای منی ؟!

کو نگینی که به سرخی عقیق یمن است
گر تو با خون جگر سرخ تر از این نکنی

فقط این بس که دیار تو بهشت عدنست
کوچه ها پر شده از عطر اویس قرنی

زیر آوار ستم ضجه مزن غنچه ی ناز
سر زند شاخه ی گل در دل باغ و چمنی

 

 

 

 

نظرها
  1. امیر جلالی

    آبان 14, 1398

    بسیار خوش فرم… خوش آوا و با معانی فاخر…
    بهره بردم و درود بر شما

  2. مينا امينی

    آبان 14, 1398

    ” سر زند شاخه ی گل در دل باغ و چمنی ”
    درودها آقای معصومی
    وقتتون بخیر و شادی
    زیبا و روان
    مانا باشید و موفق بزرگوار 💐🙏

  3. ولی اله بایبوردی

    آبان 14, 1398

    سلیس و روان با بیان شیوا …

    دلنمیراد

    استاد معصومی عزیز

    تقدیمی : 🌸

    کیفری هست قضاوت نتوان کرد ، دلا
    رو زمین کشته ببینی چه هیاهو غوغا

    گوئیا واقعه شد روز قیامت آمد
    زیر پا له چه زنی مرد چه طفلی برنا

    آن جگر گوشه بغل مادر خود می بینی
    رو زمین همچو نگین سرخ کنی فرض نما

    زیر آوار خرابی چو نگینی رخشان
    جلوه آرا رخ خود را به فنایی احیا

    همچو ققنوس کنی فرض که از خاکستر
    رویشی تازه وجودی که تولّد پیدا

    عاقبت امر خوشایند طبیعت شادان
    باطلی رفت حق آمد نگرانی امحا

    شد فرج روی زمین باب گشایی هر آن
    همچو آن بوته گلی جلوه کند ،والی ما

    ولی اله بایبوردی

    14 / 08 / 1398

    🌸🌸🌷🌸🌸

  4. ژیلا راسخ

    آبان 14, 1398

    درودها🍃🌷

  5. سپیده طالبی

    آبان 14, 1398

    زیر آوار ستم ضجه مزن تا که مگر
    سر زند شاخه ی گل در دل باغ و چمنی

    بسیار عالیست و به معنا
    درودها تقدیم حضورتان استاد معصومی گرامی🌺

  6. طارق خراسانی

    آبان 14, 1398

    سلام و درود

    الحق غزل زیبایی ست

    خدا را شکر یمن در زیر بار سنگین ظلم عاقبت قد راست کرد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

  7. مینا یارعلی زاده

    آبان 14, 1398

    درود بر شما جناب معصومی شاعر غزلهای روان و خوش نقش و نیک اندیشه
    دستمریزاد
    زنده باشید و پرتوان
    🌷🌷🌷

  8. درود ها
    بسیار زیبا سرود ه اید
    پاینده باشید
    :2: :2: :2: :2: :2:

  9. مهتاب ایزدسرشت

    آبان 15, 1398

    🌷🌺🌺🌺🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا