🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غزل های ناب

(ثبت: 226492) اردیبهشت 20, 1399 

 

 

چشمت که خواب خویش کند ماهتاب را.
دریا کند به دامن صحرا سراب را.

آبادیِ صفای دلت حرف آینه است.
هر خنده ات شفا، دلِ از غم خراب را.

در موج غم ز سینه ی دریا گرفته است.
آرامشِ همیشگی ات التهاب را.

مدهوش کرده عطر تو در صحن جانماز.
در هر نفس به قمصرِ کاشان گلاب را.

از آسمان به سمت زمین سوق می دهد.
هر شب سَوادِ زلفِ سیاهت، شهاب را.

از شوقِ جمعیت، نفسِ کوچه ها گرفت.
هر دم گرفتی از رخِ ماهت نقاب را.

زیرِ سوال برده دو چشم سیاه تو.
هم روی ماه یوسف و هم آفتاب را.

بی خود ز خویش کرده لبِ لعلِ کوثرت.
در محضرِ پیاله ی ساقی شراب را.

دیوانه کرده غمزه ی ابروی دل کَشت.
در شاعری تمام غزل های ناب را.

حافظ کجاست مست، ز سرچشمه ی حیات.
شیرین کند دهان غزل را از این نبات.

رسول رشیدی راد(مجتبی) اردیبهشت 98

به مناسبت میلاد کریم آل ا… امام حسن مجتبی(ع) با رخصت از اساتید فقط یک بند از ترکیب بند میلاد امام حسن مجتبی(ع) را به نام غزل های ناب منتشر میکنم

 

 

 

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. مینا یارعلی زاده

    اردیبهشت 20, 1399

    درود بر شما گرامی
    🌹🌹🌹

    • رسول رشیدی راد

      اردیبهشت 23, 1399

      با سلام و درود
      ممنون از لطف شما
      🌹🌹🌹🌹

  2. ولی اله بایبوردی

    اردیبهشت 20, 1399

    سلام و درود

    میلاد کریم اهل بیت مبارک باد

    اجرتان با امام همام

    دستمریزاد

    🌸🌸🌺🌸🌸

    • رسول رشیدی راد

      اردیبهشت 23, 1399

      🌹🌹🌹
      با سلام و درود خدمت شما
      ممنون از لطف شما
      🌹🌹🌹🌹

  3. امیر جلالی

    اردیبهشت 21, 1399

    بسیار زیبا بود و شفاف و درخشان …
    درود بر شما

    • رسول رشیدی راد

      اردیبهشت 23, 1399

      با سلام و درود خدمت شما
      ممنون از لطفی که مسبت به من ابراز کردید
      🌹🌹🌹🌹🌹

  4. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 21, 1399

    درود ها
    بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
    پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • رسول رشیدی راد

      اردیبهشت 23, 1399

      با سلام و درود خدمت شما
      زنده باشید آقای دهنوی عزیز
      🌹🌹🌹🌹🌹

  5. لیلا طیبی

    اردیبهشت 21, 1399

    درود
    👏👏👏👏👏👏👏لذت بردم

  6. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 24, 1399

    هر خنده ات شفا،
    دل از غم، خراب را.

    درودتان❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا