🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غلط ساده

(ثبت: 250152) مرداد 24, 1401 

غلط ساده

ریخته‌ پِی با یّد یزدانی‌ام
کِی بِرَسانی تو به ویرانی‌ام؟!

در بُن سرو قدِ من چشمه‌هاست
چون تو توانی که بِخُشکانی‌ام؟!

تا که خدایم سر و سامان دِهَد
رنجه، کِی از بی‌سر و سامانی‌ام؟!

فتنه به رنجاندن من چون کنی؟!
کِی تو توانی که برنجانی‌ام؟!

زین همه مکاری و افسون‌گری
جز بِتَوانی که بخندانی‌ام؟!

توطئه، ای حضرت شیطان مکن
من زِ ازل بیمه‌ی شیطانی‌ام!

کبک مرا گرگ بیابان مشو
من خودم از نطفه بیابانی‌ام!

هر که شود رهزن آرام من
می‌کُشَدّش میلِ پریشانی‌ام!

کم طمع کشتن من را بکن
تو نتوانی که بمیرانی‌ام!

مردن من نیست قضاء و قدر
من اجل حضرت کیوانی‌ام!

غیر همین یک غلط ساده نیست
در من و آئین مسلمانی‌ام!

نوزدهم در نظر اما، خدا
می‌دهدم صفر، زِ نادانی‌ام!

#کیوان_امیری_فر

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 24, 1401

    توطئه، ای حضرت شیطان مکن
    من زِ ازل بیمه‌ی شیطانی‌ام!

    کبک مرا گرگ بیابان مشو
    من خودم از نطفه بیابانی‌ام!

    سلام عزیز جان

    غزل زیبایی ست
    دلمریزاد

    در پناه خدا

    سلام و درود 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  2. حسین شیرکوند

    مرداد 24, 1401

    🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸

  3. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 24, 1401

    درود بر شما
    زیبا سروده اید
    🙏🌹🌹🌹🌹

  4. زهرا آهن

    مرداد 24, 1401

    درود بر شما

    زیباست
    🌺🌷🌸
    فقط در این بیت

    زین همه مکاری و افسون‌گری
    جز بِتَوانی که بخندانی‌ام

    قدری زبان الکن شده

    پایدار باشید

    🌷🌺🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا