🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غم ِ بی حساب

(ثبت: 231) آبان 24, 1394 
غم ِ بی حساب

سینه ام پُرشــده ازغصه یِ بی حدّوحساب
زِکِه پرسم که دهد بر منِ غمـــدیده جواب
هرکه بامشکل وباکارِخودش مشغول است
غصه دردوره یِ ما واقعـــه ای معمول است
هر که را می نگـرم چـــاره یِ دردی جوید
چشمِ پُراشک شـــده ٬ ازدلِ سردی گوید
این همه رنج وعذابی که شده قسمتِ ما
دردهائی که نمــودند فـــزون ٬زحمتِ ما
زِکجـــا آمـده و بهــــرِ چه اعمـــالی هست
نکند سینهْ زِ ایمـــــانِ خدا خــالی هست
نکند حقِ یتیـمی به دل و گـــردنِ ماست
یافراموش شــده واقعه یِ مـُردنِ ماست
نکندمالِ حـــرامی شده مخلــــوط به مال
وایِ من گر ندهد حضـرتِ بخشنده مجال
کَم فروشی نکند عادتِ مَردُم شده است
یا که جو ٬ جایگـزینِ گُلِ گنـدم شده است
گرچو حـــامی نشـدی پُر ٬ تو زِنیـرنگ وریا
کُن توســـل زِ تَهِ قـــلب به درگاهِ خـــــدا

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سوگند صفا

    آبان 25, 1394

    سلام و درود

    بسیار عااالی….

    و دلنشین..

    برقرار باشید

    • سلیمان حسنی

      آبان 25, 1394

      سلام:سپاسگزارم.خداپناهتون باد

  2. نگار حسن زاده

    آبان 25, 1394

    سلام و عرض احترام…بسیار زیبا و تامل برانگیز بود..موفق و مؤید باشید

    • سلیمان حسنی

      آبان 26, 1394

      سلام خانوم حسن زاده:سپاسگزارم ازتشویقتون.خداپناهتون باد

  3. سلام دروداستاد عزيز
    تو كه خود معركه كوي گداياني
    دل تو رحم مروت از ان بزرگاني

    بداهه
    بسيار زيبا با مفهوم وپر نغز

    • سلیمان حسنی

      آبان 27, 1394

      سلام سرکارخانوم غضنفری:تشکرمیکنم ازحضورگرم وبداههٔ زیبایتان.ایزدرحمان پناهتان

  4. سمانه تیموریان

    آبان 27, 1394

    سلام و عرض ارادت

    دستمریزاد جناب حسنی

    عالیست 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا