🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فراوان سُرخِ سُرخ

(ثبت: 265810) آذر 1, 1402 
فراوان سُرخِ سُرخ

تبر بوسید
بہ شخصہ لثۂ پایم را
هم‌شیوهٔ همشیرهٔ شیهۂ مادیان
ڪلاغ جار زد
_ انار!

حالا دخترانِ بـے صبرِ سبد
پسرانِ دندان‌گرد
زنانِ ظروفِ یائسہ
مردانِ بار دار
ویارِ گیلاس ڪرده‌اند!

توتم ببخش
خون‌ست بخش بخشم
تو چرا
همراهِ قُنداقِ قنوتِ دست
همگامِ باد
مےرقصد پیراهنت
پیرامونِ افتادنِ دستبندم
نڪند همیشہ با منِ هرگز
قلبِ قرمز
شاتوتِ تابوت دوست‌دارے؟!

ــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
ــــــــــــــــــــــ

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    آذر 1, 1402

    درود استاد لاهیجی بزرگوار
    ان شاء الله همیشه شاد و سلامت باشید 🌹🌹

  2. درود بر جناب لاهیجی.
    🌷🌷🌷🌷

    • سلام و درود جناب وحدتی یگانه

      آخر هفته شما خوش

      از لطف و بزرگواری حضرتعالی سپاسگزارم

  3. معین حجت

    آذر 2, 1402

    درود و دستمریزاد جناب لاهیجی عزیز …👏👏👏💐💐💐