🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فساد جهان

(ثبت: 219957) دی 4, 1398 

 

« فساد جهان »

کجا رَوَم، به که گویم، که حال دل چونس
از این فساد جهانس، دلم پُر از خونس
من از فساد جهان، یکدمـی نـیاسودم
کجاست مَحرم راز دلم که محزونس
فساد دور جهان، دور این دلم بگرفت
که نیست راه فرار دلم که زندونس
دلم که در صددس راه بهتری جوید
فغان و آه، که این دل به راه حیرونس
به هر رهی قدمی بَر نهم، دلم حیران
بگویدم نه ره کردگار سُبحونس
به راه دور جهان هر طرف که می نگرم
به همرهست به من این دلی که محزونس
خدای را رفقا، رهبرم شوید امروز
کدام راه، ره کردگار بی چونس
فساد دور جهانی مرا به ره گم کرد
به راه حق و عدالت، دلم که حیرونس
اَمان اَمان، زِ فساد و فجور و فسق جهان
همیشه در جریان، همچو رود کارونس
به شرق و غرب نظر کن، برادرا امروز
فساد غرب به مانند رود جیحونس
به روزگار به عمرم دَمی نیاسودم
فساد و فسق از این روزگار وارونس
خجسته عقل من ازخود رهی ز حق دریافت
که راه عقل ز جهل زمانه بیرونس
حسن تو راه خدا را مگر نمی دانی
ز راه جهل و فساد زمانه بیرونس

٭٭٭

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. امان از دست فساد اجتماعی

    دست مریزاد

    استاد دهنوی ارجمند

    پایدار باشید

    🌈🌈🌸🌺🌸🌈🌈

  2. سپیده طالبی

    دی 4, 1398

    درودها گرامی
    چون همیشه زیبا و به معناست🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا