🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بار الها سپاس

(ثبت: 260960) خرداد 25, 1402 

سوخت دل ما بس است
دم زدنِ بـی اساس
مملکت از دست رفت
از قِـبَلِ اختلاس

دشمنِ ما میزند
بر سر دولت تبر
دولتِ ما میزند
ریشه ی ما را به داس

در شکـمِ عده ای
کوه به هکتار رفت
حسرتِ بعضیست یک
تکه زمینِ قِناس

مجلسیان کشور از
برکتتان پُر گل است
ترکِ تَوَهّم کنید
سود ندارد گِراس

بهتر از این حال بود
وضعیتِ مملکت
اگر می انداختید
بر سرِ یک طاس تاس

مجلسِ شورای ماست
انجمنِ نخبه گان
بیـنِ نماینـدگان
عقلِ سلیم است آس

گشت در این مملکت
کار چنان زار که
لندکروز با پژو
206 شد قیاس

گرچه بِرَند و تکند
تویوتا و شورولت
با دلِ خوش میکنند
به سایپا التماس

فورد و فِراری و بنز
دست به دامان ماست
شرکت لامبورگینیست
در کفِ رانا پلاس

شرکت لکسوس هم
با همه ی شهرتش
سعی کند تا شود
با سایپا همکلاس

از همه ی خودرو ها
سریعتر هست اگر
به شرکت بوگاتی
سایپای ما داده پاس

پیش فروشی چنین
نیست برای اَپل
فرش شده کشور از
هجمه ی این اسکناس

تک تک اجزاع آن
بس که به کیفیت است
مصرف پیج پراید
پاگانی را کرده خاص

بین پُراید و پِراید
صنعت پیچیده ایست
پورشه شد مفتخر
بر خودش از این جناس

بنتلیِ هیبریدی
باشد اگر یک طرف
پراید از او سر است
حتی بدون زاپاس

مرگ برای همه هست
به لطفِ پراید
کاش نباشد کَسی
از قدَرَش در هراس

جاده این زندگی
ختم به باقالی است
حداقل با پراید
هست بسی با کلاس

شکر که وانت پراید
خودروی ملیِ ماست
ما به همین قانعیم
بار الها سپاس

امیربهنام ۱۴۰۲/۳/۲۴

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 26, 1402

    سلام و درود

    حرف حق زدن آن هم با شعر کاار بزرگان است
    آنچه سروده اید خوب و ارزشمند است.

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • امیر بهنام گل

      خرداد 27, 1402

      سلام استاد عزیزم، ممنونم از توجه و مهرتون،☺️🙏💐💐💐💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا