🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قطعه پیرمرد و جای سیگاری اش

(ثبت: 245301) بهمن 23, 1400 

 

پیر مردی جای سیگارش شکست
چهره را در هم کشید و شد غمین

مویه می کرد ای خدا آخر چه شد
تا شکست این یار من این همنشین

مدتی مبهوت بود و بعد از آن
آه کرد و خرده هایش زد زمین

آمد او را دوستی نزدیک و گفت
از چه ای این گونه نالان و حزین

قیمتش چند است تا من بهترش
آورم پیش تو پر نقش و نگین

گفت رازی دارد این جسم عتیق
عهد های من شده با آن قرین

از جوانی همدمم بود و رفیق
بود بر اسرار من هم چون امین

ذرّه ذرّه عمر من بی حال و حال
دود شد، خاکسترش حالا ببین

از جوانی ام کنون چیزی نماند
خاک و دود خاطراتم بود این

یادگار لحظه های من چو رفت
هیچ چیزی هم نمی ماند یقین

جای سیگارم شکست اما نکرد
این جهان پیشانی اش را چین و چین

ظرف و قالب بس شکست و بشکند
زندگی را خوش بدار ای نازنین

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 12 
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 23, 1400

    سلام و درود،
    قشنگ بود.

    • بهمن 27, 1400

      درود بر شما ممنون از مهر نگاه شما🌹❤️

  2. طارق خراسانی

    بهمن 23, 1400

    سلام و درود

    شعر زیبایت خیلی در من اثر گذاشت
    وقتی انسان به جای سیگاری خود وابسته می شود و از شکستن آن محزون می گردد چگونه می شود فردی سر همسرش را ببرد؟
    از دلم تا غم برون سازم رفیق خوب من
    همدم ایام غم، آن دود سیگاری کجاست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • حسن جعفری

      بهمن 27, 1400

      استاد طارق خراسانی بسیار سپاسگزارم، از تک بیت زیبای شما هم بهره مند شدم❤️❤️🌹🌹

  3. خسرو فیضی

    بهمن 23, 1400

    . با سلام و درودهایم پاک 🌺
    . مضمونی بکر نتیجه ی اندیشه ای والا و ساخت تصاویرش با کلک زرین و هنرمند می باشد 🌺
    . استاد ارجمند که با هنر والایتان دوستان را به تحسین و تمجید وا داشته اید 🌺
    . چه خوش است روزگارانی که هر روزش در ( شعر پاک ) غزلی ناب تر از شراب های خمخانه شیراز از جنابعالی بخوانیم و امثال بنده بیاموزم که چگونه باید سرود
    . در پناه یزدان پاک باشید 🌺🌿🌿🌹🌿🌿🌺

    • حسن جعفری

      بهمن 27, 1400

      جناب فیضی عزیز از لطف نظر شما سپاسگزارم❤️🌹❤️🌹

  4. درودها بر شما. زیبا بود. بداهه ای تقدیم شما:
    دانی آیا از چه رو رنجیده بود؟
    چونکه تنها زیرِ سیگارش نبود
    زیرِ آن سیگار او از دست رفت
    همدم و همکار او از دست رفت
    👏👏👏

    • حسن جعفری

      بهمن 27, 1400

      درود بر شما بسیار عالی سرودید ممنون از لطف نگاه شما🌹🌹🌹🌹

  5. سیاوش آزاد

    بهمن 23, 1400

    سلام نتیجه گیری را به خود مخاطب وانهید بهتر نیست؟

    • حسن جعفری

      بهمن 27, 1400

      جناب سیاوش آزاد؛ درود بر شما ، ممنون از نقد بسیار مفیدتان، حالا که دوباره نگاه می کنم حق با شما هست، بسیار سپاسگزارم🌹🌹🌺🌺

  6. صفا یغمایی

    بهمن 24, 1400

    درودجناب جعفری عزیز
    زیبا بود ودلنشین
    افرین
    قلمتان پویا
    🌺👍

    • حسن جعفری

      بهمن 27, 1400

      درود برشما ممنون از لطف نگاه شما سرافراز فرمودید جناب یغمایی🌸🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا