🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قمر نسل آفتاب

(ثبت: 212431) مرداد 4, 1398 
قمر نسل آفتاب

ای پرچم شجاعت و ای اصل دلبری
آیا مرا به سوی ابالفضل می بری

آخر منم چو کودک شش ماهه تشنه ام
پر کن سبوی ما ز می ناب حیدری

بوی وفای تو نشِنیدم از این جهان
منشور پر فروغ کدامین پیمبری

ماهی به چهره و قمر نسل آفتاب
یا لاالعجب که در شبِ باران منوری

می لرزد از صلابت رویت ستون جنگ
الحق که شیر بیشه و پور غضنفری

هرگز نشد حریف تو مردانه در نبرد
غیر از عمود آهن دیو ستمگری

گنجینه ای ز عشق و ادب در زمین حسن
جانم فدای تو که بر این جمله دفتری

تنها نه جان عاشق ما مست کوی توست
بر آسمان موسیٖ و عیسیٰ تو رهبری

اصل عطش توئی که به سرچشمه ی وصال
خشکیده لعل و پرپر و چون گل معطری

اینگونه از ازل دل و جانم اسیر توست
نیلوفری به ساغر “ایمان” شناوری