🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مادر من …

(ثبت: 244720) بهمن 2, 1400 

مادر من…

در بهشتم همه ، وقتی که تویی یاور من
جان به قربان تو ای گل ، که شدی دلبر من

طرح یاسی و وجودت همه آرامش محض
نیست اندر صدفی همچو تویی گوهر من

پای گهواره نخوابیدن او جای خود است…
جان فدا کرده که چون سرو شود پیکر من

این نهالی که چو سروی شده پُر کِبر و غرور
تربیت گشته به دستان شما ، کوثر من

هرچه خوبی چو زِ من سر بزند کار شماست
اعتقادست اگر در سر و در باور من

مال خوبان همه باشد به ابد جنّتِ حق…
به سلامت سر این باده و این ساغر من

بعد عمری که دعا کرده ، دعایش بکنم …
تا ابد سایه ی او کم نشود از سر من

در غزل ، حیف نشد وصف کنم جای تو را
کم بُود گر بشود شعر و غزل دفتر من

او مرا شیر محبّت به علی(ع) داده و من…
بوسه بر دست تو دارم به ابد ، مادر من

✍حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 2, 1400

    سلام و درود
    بر شما و سلام و درود بر مادران عزیز
    🌹🌹🌹

    • حسن نبی

      بهمن 2, 1400

      سلام و ارادت ممنون از توجه شما🌹🙏🏼

  2. فریبا نوری

    بهمن 2, 1400

    طرح یاسی و وجودت همه آرامش محض
    نیست اندر صدفی همچو تویی گوهر من

    درودها 🌷🌷🌷

    • حسن نبی

      بهمن 2, 1400

      درود و عرض شادباش خدمت شما🌹🌹

  3. کبری محمدی

    بهمن 17, 1400

    به به چه غزل زیبایی در وصف مظهر زیبایی ها

    سلام
    بسیار زیبا و ارزنده سروده اید
    خدای مهربان همه ی مادران را حفظ کند
    سایه مادر گرانقدرتان هم برقرار و مستدام
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

  4. کبری محمدی

    بهمن 17, 1400

    همه ابیات زیبا بود دوستشان داشتم
    به افتخار همه ی مادران و با اجازه تان سروده ی زیبای تان را کامل کامنت میکنم
    🌺بهشتم همه ، وقتی که تویی یاور من
    جان به قربان تو ای گل ، که شدی دلبر من
    طرح یاسی و وجودت همه آرامش محض
    نیست اندر صدفی همچو تویی گوهر من
    پای گهواره نخوابیدن او جای خود است…
    جان فدا کرده که چون سرو شود پیکر من
    این نهالی که چو سروی شده پُر کِبر و غرور
    تربیت گشته به دستان شما ، کوثر من
    هرچه خوبی چو زِ من سر بزند کار شماست
    اعتقادست اگر در سر و در باور من
    مال خوبان همه باشد به ابد جنّتِ حق…
    به سلامت سر این باده و این ساغر من
    بعد عمری که دعا کرده ، دعایش بکنم …
    تا ابد سایه ی او کم نشود از سر من
    در غزل ، حیف نشد وصف کنم جای تو را
    کم بُود گر بشود شعر و غزل دفتر من
    او مرا شیر محبّت به علی(ع) داده و من…
    بوسه بر دست تو دارم به ابد ، مادر من🌺

    • حسن نبی

      بهمن 18, 1400

      سپاسگزارم بانو ، لطف دارید🌹🌹

  5. زهرا آهن

    اسفند 3, 1400

    پای گهواره نخوابیدن او جای خود است…
    جان فدا کرده که چون سرو شود پیکر من

    درودها
    پاینده و پیروز باشید🌹

    • حسن نبی

      اسفند 14, 1400

      درود و عرض ادب ، ممنون🙏🏼

  6. زهرا آهن

    اسفند 3, 1400

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا