🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماه محرم شده است..

(ثبت: 249653) مرداد 8, 1401 

ماه محرّم شده است…

غم به دل خیمه زده ، ماه محرّم شده است
ماه عشق است چو هنگامه ی ماتم شده است

گوئیا شور قیام است به عالم همه جا
یا عزای پسر اشرف آدم شده است

انتظارم به سر آمد ، نگرانی همه رفت
نخل و مسجد عَلَم و نوحه فراهم شده است

شکر حق زنده به الطاف حسینم همه سال
این به هر عاشق دلداده مسلّم شده است

باده نوشان همه جمعند، بیاور خُمِ عشق
مست از این باده به مولا خود خاتم شده است

بعد گریه غم و درد است ، تو را جای دگر
چون کنی گریه به مجلس زِغمت کم شده است

جان به قربان تو مولا ، پسر حضرت عشق..
تو چه کردی که مریدت همه عالم شده است

اَجر این عشق دهد مادرِ خونین جگرش
با همین واسطه هر درد تو مرهم شده است

مادری ناله کنان باز بگوید: پــــســــرم…
رخت ماتم به تن هاجر و مریم شده است

گوشه چشمی سوی (تنها) بنمایی دَمِ مرگ
نوکرت تا خود محشر چه مکرّم شده است

✍️حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا