🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ما ســـرو مى شويم…

(ثبت: 4511) مرداد 2, 1396 
ما ســـرو مى شويم…

 

آنان كه هر كجا گذر افتاد مى روند

پشت هزار گردنه از ياد مى روند

 

همداستانِ قافله سالار شبهه اند

با پاى خود به دلهره آباد مى روند

 

تا عمق چشمهاى زلال غزالها

مثل نگاه خيره ى صياد، مى روند

 

دنبال گنجهاى بزرگ تَوهُّـــم اند

هر كس نشان تازه ترى داد مى روند

 

شب، دل به فال خواجه ى شيراز مى دهند

فردا به سوى پيــــرِ گناباد مى روند

 

گفتند: خاك را به نظر كيميا كنيم!

اما به عشقِ “دست مريزاد” مى روند

 

خود را سپرده اند به تقديرِ موجها

وقتى به سمت ساحل فرياد مى روند

 

ما، سرو مى شويم… كه سرهاى سبز پوش

بر باد مى روند، ولى شــــاد مـــى روند!

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 2, 1396

    ما، سرو مى شويم… كه سرهاى سبز پوش

    بر باد مى روند، ولى شــــاد مـــى روند!

     

    سلام بر بزرگ بانوی شعرپاک

    دلتنگ اشعار فاخرتان بودیم

    هم  معنا عاااالی ست  و هم سبک و سیاق شعر

    شما را باید شاعر ترکیب های نو نام نهاد

    محال است شعری بسرایید و فاقد ترکیبات جدید باشد.

    در  همین غزل  هشت بیتی   هفت ترکیب جدید وجود دارد :

     قافله سالار شبهه  – دلهره آباد –   چشم زلال غزال – گنجهاى بزرگ تَوهُّـم  –  تقديرِ موجها – ساحل فرياد – سرهاى سبز پوش

     

     

    در مکتب شما  فقط باید آموخت.

     

    در پناه خدا شاد و سلامت ری  

     

     

     

     

نظرها
  1. لیلا صالح

    مرداد 2, 1396

    سلام به استاد نازنینم. 

    عالیست و این برای بزرگ بانویی چون شما اصلا دور از انتظار نیست. 

    در مکتب شما عزیز بزرگوار همیشه آموخته ام درس ادب و شعر و انسانیت و زندگی را باشید و بسرایید. 

  2. جواد مهدی پور

    مرداد 3, 1396

    سلام و عرض ادب و احترام محضر استاد گرانقدرم بانو آرامش ارجمند

    چقدر اشعار شما پر ست از معانی و زیبایی های آسمانی

    خیلی عالی و فاخر می سرایید

    همیشه در محضرتان باید آموخت

    درود بر شما

  3. درود

    همواره از خوانش غزلهای شما حظ فراوان می برم ودرس می آموزم

    سرافرازباشید شاعر

  4. Raad

    مهر 14, 1396

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا