🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ما که از آسمان نیفتادیم!

(ثبت: 238551) اردیبهشت 11, 1400 
ما که از آسمان نیفتادیم!

🌟🌟🌟
ما سقوط نه! هبوط داشته ایم… ما که از آسمان نیفتادیم!
نازکش داشتیم روی زمین! بی‌کس و لامکان نیفتادیم…

دست خشمی نراندمان هرگز ؛ گِلِ ما را به مهر ورزیدند
دلمان واحه‌ای زمینی خواست ؛ ما به زور از جنان نیفتادیم

زیر زهرآبه‌های درد و هراس ، ریشه‌ی عمرمان دوام آورد
سازِ خشکِ برهنگی نزدیم؛ ساده با یک تکان نیفتادیم

استخوان لای زخممان چرخید؛ مثل خیشی که خاک را خویش است
شخم خوردیم و کشتزار شدیم، بایر و نیمه جان نیفتادیم

جانِ فنجانِ زندگی تلخی‌ست. چهره بر هم کشیده، نوشیدیم
پای صورتحسابمان ماندیم.هیچ جا رایگان نیفتادیم

با گلویی به رنگ سرب مذاب، روی نُتهای داغ، گل کردیم
گرچه دنیا دهانمان را دوخت، لحظه‌ای از زبان نیفتادیم

موجی از بادهای حیرانیم؛ عازم سرزمینِ هیچ‌آباد
حیف دنبال ناخدا بودیم ؛ در دلِ بادبان‌ نیفتادیم

مثل آدم نمانده‌ایم اما، اصلِ انسان شدن،‌ دگرگونی‌ست
اتفاقی بدون تکراریم.بی هدف در جهان نیفتادیم…

#غزل_آرامش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 11, 1400

    سلام و درود بر ملکه ی شعر پاک

    سعادت یاری کرد دوباره این نفیسه را بخوانم
    آنقدر بزرگی که تو را باید از دور دست ها دید و به همین خاطر تاریخ بخوبی و تمام قد تو را خواهد دید.
    بزرگ بانوی شعر تمام دوران ها را سپاس که با اشعار زیبا و منحصر بفرد خود قوت روح و جانمان می شود.
    سپاس از اشتراک این شاهکار بی نظیر

    در پناه خدا 🌿🙏🌹👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • غزل آرامش

      اردیبهشت 11, 1400

      درود بر شما بزرگمهر

      همواره سپاسگزار لطف نظر و بزرگواری شما هستم

      برقرار باشید

      سپاس از حضورتان🌹

  2. حسین شیرکوند

    اردیبهشت 13, 1400

    🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷

  3. بسیار زیباست بانوی آرام👏🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا