🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 محــراب آتشــگاه

(ثبت: 221667) بهمن 8, 1398 
محــراب آتشــگاه

 

تمام عمر را در حوزه ى دل امتحان دادم
درختى خشك را با نيت خرما تكان دادم

به هر دردى كه جا خوش كرد در قلبم، نتوپيدم
تبسم كردم و راه خروجش را نشان دادم

نه در بن بست، ماتِ سینه ی دیوارها ماندم
نه تقدیرِ مسيرم را به دست کاروان دادم…

نمى خواهم كه سردارِ سپاه نفرتم باشم
نشستم تا بگيرد عشق، از دستِ جهان، دادم

نفس يارى نكرد اما مقدس بود آوازم
که از اعماق چاهى رفت تا هفت آسمان، دادم

اگر درهاى دوزخ باز شد تا خانه ام باشد
ملالى نيست.دست دل “مفاتيح الجنان” دادم

جهان مابين عشق و عقل و دين تا در تقلا بود
خوش و سرمست، عقل و دين و دل را همزمان دادم

چو اسپندى كه در محراب آتشگاه مى رقصد
دلم را تا شكفتن بردم و رقصنده،

جان دادم…

 

 

 

 

نظرها
  1. سپیده طالبی

    بهمن 8, 1398

    درودها بانو آرامش عزیز و گرامیم
    بار دیگر خواندم و لذت بردم از این سروده زیبایتان
    عاشقانه دوست میدارم سروده های مصور و رشک برانگیزتان را نازنین بانو
    همیشه به شعر باشید و نامتان ماندگار🌺

  2. طارق خراسانی

    بهمن 8, 1398

    نه در بن بست، ماتِ سینه ی دیوارها ماندم
    نه تقدیرِ مسيرم را به دست کاروان دادم

    👏👏👏👏👏👏
    سلام و درود

    این بیت به تنهایی خود کتابی ست مه چگونه زیستن را به خوانتده می آموزد.

    غزلی بسیار زیبا وقابل تأمل است

    در پناه خدا شاد زی 🌿👌👏👏👏👏👌🌿

  3. فریبا نوری

    بهمن 9, 1398

    سلام

    بسیاری از اشعار غزل ارامش را باید بارها و بارها دوره کرد
    یا به به دیوار اتاق زد و برای مدتی طولانی هر روز به آن نگریست

    محراب آتشگاه از این دست اشعار است
    درودهای بیکران بر قلم و صاحب قلم

    🌹🌹🌹🌹
    🌹🌹🌹
    🌹🌹
    🌷

  4. درود و مهر
    بـــه به! چقدر دلنشین بانوی نازنین
    مخصوصا این بیت که بر جان و دلم حک شد؛
    🌿
    نمـــى خواهم كه سـردارِ سپاه نفرتم باشــم
    نشستم تا بگيرد عشـق، از دستِ جهان، دادم
    احسنــــت ها
    👌👏👏👏👏👏👏
    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌹

  5. محمدعلی رضاپور

    بهمن 9, 1398

    عالی👏👏👏

  6. محمدعلی رضاپور

    بهمن 9, 1398

    سلام و احترام،
    از شما بزرگوار دعوت می شود تا با نقد و رأی خود،
    (ادامه ی ) کارگاه سوم را رونقی بیش تر ببخشید.
    سپاس
    http://sherepaak.com/221513/—

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا