🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مخمس بر غزلی از مهدی فرجی

(ثبت: 253906) آذر 22, 1401 
مخمس بر غزلی از مهدی فرجی

 

به تو گفتم دل دیوانه تری می خواهم؟
به تماشای تو شوری، شرری می خواهم
به خداوند نه سیمی نه زری می خواهم!
“نه سراغی، نه سلامی، خبری می خواهم
قدر یک قاصدک از تو اثری می خواهم”

در خیالم دل تو سخت در اشغال من است
دام افتاده ببین! صید فقط مال من است
بودنش در همه ی عمر در اقبال من است
“خواب و بیدار شب و روز به دنبال من است
جز مگر یاد تو یار سفری می خواهم؟”

شعرهایی که به یادت همه خواندم کافیست
جمله غم های تو از سینه براندم کافیست
ای مسیحا نفسی هست؟ همان دم کافیست
“در خودم هر چه فرو رفتم و ماندم کافیست
رو به بیرون زدن از خویش دری می خواهم”

روی ویرانه ی قلبت زد و آباد شدم
بخت یارم شد و از دیدنتان شاد شدم
یار شیرین من از عشق تو فرهاد شدم
“بعد عمری که قفس وا شد و آزاد شدم
رو به بیرون زدن از خویش دری می خواهم”

حیف ما را همه جا بی سر و پا می خواهی
مست از باده و از خویش رها می خواهی
جان من، مال تو بردار…. چرا می خواهی؟
“سر به راهم تو مرا سر به هوا می خواهی
پس نه راهی نه هوایی نه سری می خواهم”

در تمنّای وصالت همه در تاب و تبم
عاشقی حرفه ی ایل من و اصل و نسبم
یاد تو در همه جا روزی هر روز و شبم
“چشم در شوق تو بیدار تری می طلبم
دل در دام تو افتاده تری می خواهم”

دل در اندیشه گرفتم که سر افراز شوم
عاشقی پیشه گرفتم که سر افراز شوم
دست بر تیشه گرفتم که سرافراز شوم
“در زمین ریشه گرفتم که سر افراز شوم
بی تو خشکیدم و لطف تبری می خواهم”

 

معصومه بیرانوند
مخمس با تضمین غزلی از آقای مهدی فرجی
۲۱ آذرماه ۱۴۰۱

پ.ن :
گاهی پشت سفته ها می نویسند فقط و فقط جهت حسن انجام کار

حالا این شعر هم فقط و فقط جهت عرض ادب و احترام هست.

 

 

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 22, 1401

    چقدر زیبااا ست این تضمین مخمس

    دستمریزادتان هم شما بانوی گرامی هم جناب فرجی عزیز

    عالی سرودید

    زنده باشید به مهر

    💐🙏🙏👏👏👏👏🌹🌷🌺💐

  2. طارق خراسانی

    آذر 22, 1401

    سلام بر دختر عزیزم
    معصومه خانم بیرانوند

    مخمس بسیار زیبا و جانانه ای ست چه قدر از این بند لذت بردم بسیار استادانه است
    به تو گفتم دل دیوانه تری می خواهم؟
    به تماشای تو شوری، شرری می خواهم
    به خداوند نه سیمی نه زری می خواهم!
    “نه سراغی، نه سلامی، خبری می خواهم
    قدر یک قاصدک از تو اثری می خواهم”
    بند ششم شعر آقای فرجی می طلبم، سهواََ *طلبم” تایپ شده است

    مخمس سرودن کارسختی ست و شما با موفقیت به این امر پرداخته اید.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌿

    • سلام
      ممنونم بابت نکاتی که فرمودید
      ویرایش کردم
      سپاس

  3. صفا یغمایی

    آذر 22, 1401

    درودهابانومخمس زیباوجانداری بود
    لذت بردم .
    درودبرهردوشاعرگرانقدر.
    🌺🌺🌺

  4. مهرداد مانا

    آذر 22, 1401

    سلام
    برای اینکه سر از کار و بار تضمین و استقبال در بیاوریم ، باید ابتدا شعر مرجع را بخوانیم و سپس شعر تضمینی را
    من هم همین کار را کردم
    دست هر دو شاعر مریزاد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا