🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مدار عشق

(ثبت: 230342) مرداد 20, 1399 
مدار عشق

(تقدیم به شهید والامقام محسن حُجَجی  در سومین سالگرد عروج ملکوتی اش و خطاب به داعشیان و  ددمنشان دیگر)

مدار عشق

آنان که عشق را به حقارت روا کنند
آیا بُوَد به پاکی شبنم وفا کنند ؟

نان از جنین عقرب جرّاره می خَرَند
آغشته بر خون کرده چون ، کفتار می خورند

مِهر و مرام و معرفت همواره می دَرَند
حیثیت ناموس در ، گهواره می بَرَند

مُشتی شِقاوت مِسلک و جانی و فتنه ساز
هر روز و شب با اَهرمن در راز و در نیاز

آنقدر از چرک و مَوال نُشخوار می کنند
گُل را به پَرپَر کردنش ، اِنکار می کنند

شرمنده ام شیطان که تو را سنگ می زند
این انگلی که به نای شقایق چنگ می زند

نابود گردان ای خدا این رِجسِ حَرمَله
کز وحشتش نای زمین لَرزد به زلزله

حتّی فلک یارای اینسان هرزگی نداشت
بارید سیل و این رذالت را به سینه کاشت

فریاد آوَخ از نفیر کوه پاره گشت
رَختِ عزا بر پیکر ماه و ستاره گشت

آمد دوباره موسم حلقوم و بوی خون
انگار نفرین گشته این خاکِ پُر از جنون

تکرار شد نیزه، لب عطشان و خیمه گاه
خون در مسیر سجده محراب قتل گاه

در سلفی عزّت ، دوباره شامگاه و دود
گام شقایق استوار ، روی زمین کبود

آن دم که روح محسن از زندان جان پرید
روح نسیم آتش گرفت و باد وَر پرید

فریادِ در سکوتش امّا بی صدا نماند
غُرّید کهکشان و در وصفش چکامه خواند

من حتم دارم از گلوی سرخ این شهید
سیّاره ای روی مدارعشق شد پدید

من حتم دارم بعد از این رویَد چو لاله ای
زیر گلویش باشد انگشت اشاره ای

می چرخَد این چرخ و فلک در شیب و در فراز
لعنت بر این جَرسومه کفران کینه ساز

عرض هزاران تسلیت بر سوزش زمین
بر نام انسان ، بر زمان ، بر ربِّ عالمین

بر آتش و بر خاک و باد و آب تسلیت
بر ناله های مادری بی تاب تسلیت

بر بغض خاموش پدر، صد بار تسلیت
بر جنُّ و اِنس و حضرت دادار تسلیت

علی احمدی ( بابک حادثه )

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 20, 1399

    یادشان همواره بلند❤️🙏

    • علی احمدی

      مرداد 21, 1399

      آمین اساد رضاپور والاقدر منت نهادید بر سر حقیر 🌹🌹

  2. رسول رشیدی راد

    مرداد 20, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • علی احمدی

      مرداد 21, 1399

      ادیب فرزانه جناب رشیدی راد خوش آمدین🌹🌹

  3. عظیمه ایرانپور

    مرداد 20, 1399

    درود بر شما
    یادشان گرامی🌷

    • علی احمدی

      مرداد 21, 1399

      عرض ادب بیکران ادیب فرزانه بانو ایرانپور بنده نوازی فرمودین بزرگوار …دو نوبت جلوتر پاسخ دادم لکن الان دیدم ارسال نشده و مجدد فرستادم . روز و روزگارتان خوش و خرم باد 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا