🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مسئول

(ثبت: 222846) فروردین 24, 1399 

 

نه به فکر زرادخانه های هسته ایم
نه آب شدن یخچال های قطبی
نه بازماندگان خلاف داعش
نه جنگ جهانی سوم
هر چه هم سر خاورمیانه می آید
بگذار بیاید
به من چه

من چه می دانم
در فکر ولادیمیر پوتین
چه می گذرد
من چه می دانم
اون چرا پای میز مذاکره نشست
و یا عمر البشیر چند سال در رأس قدرت بود؟!
من چه می دانم
تعداد تفنگ های تولیدی
کارخانه های اسلحه سازی را
من که سر از کار سیاستمدارها در نمی آورم

من حق انتخاب دارم
می خواهم تلویزیون را خاموش کنم
رادیو را ببندم
روزنامه را گوشه اي بیاندازم
نه دنبال خبرهای مهم روز دنیا باشم
نه دنبال نوسانات بورس
به من چه قیمت روز دلار را!؟

من نه قدرت جنگیدن
با اینهمه جنگ را دارم
نه قدرت برافراشتن صلح
چه برسد
غذا را
به آفریقای گرسنه برسانم
تا شکمی از عزا در آورند.

من مسئول موشک هایی که شلیک می شوند
نیستم
من مسئول گلوله هایی که شلیک شده اند
نبودم
من نه مسئول مین هایی کاشته شده هستم
و نه هواپیماهای ربوده شده

من تنها مسئول مسئولیتی ام
که از تو بر عهده گرفته ام
من مسئول دوست داشتن توام

من فقط می دانم
تو را دوست دارم
و این دوست داشتن
مقدس ترین مسئولیت جهان است

من شب را به شوق
دیدار تو صبح می کنم.

#سعید_فلاحی (زانا کوردستانی)

 

 

 

 

نظرها
  1. مينا امينی

    فروردین 24, 1399

    👏👏👏👏
    چه پایان بندی ای
    درودها آقای فلاحی
    قلمتان همواره سبز و نویسا
    مانا باشید به مهر
    💐🙏

    • سعید فلاحی

      فروردین 25, 1399

      🌹🌷🌺🌸🌹🌷🌺🌸سپاس از حضورتان

  2. رضا زمانیان قوژدی

    فروردین 24, 1399

    سلام
    ماشالله سعید جان.
    بر عمق جانم نشست.
    زنده باد.

    • سعید فلاحی

      فروردین 25, 1399

      درود استاد زمانیان

      ممنونم از لطف شما

      🌹🌷🌺🌸🌹🌹🌺🌸در پناه خدا

  3. مینا یارعلی زاده

    فروردین 24, 1399

    قلمتان ماندگار جناب فلاحی
    👏👏👏💐💐💐

    • سعید فلاحی

      فروردین 25, 1399

      ممنون خواهر محترمم

      پاینده باشید به مهر و عشق

      سپاس از حضورتان🙏🙏🙏🙏🙏

  4. محمدعلی رضاپور

    فروردین 24, 1399

    درودتان
    جناب فلاحی
    لطفا بر نقدی که بر مطلب تان نوشتم، نیم نگاهی داشته باشید!
    سپاس

    دعوت اید به پنجمین کارگاه همیاری سایت:
    http://sherepaak.com/225005/—

    • سعید فلاحی

      فروردین 25, 1399

      درود استاد رضاپور ارجمند

      ممنونم
      لطف کردید
      🌹🌷🌺🌸🌹🌹🌺🌸🌹🌷🌸🌸🌹در پناه خدا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا