🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مطبخِ ملڪۂ تنهایـے!

(ثبت: 265282) آبان 13, 1402 
مطبخِ ملڪۂ تنهایـے!

من! سہ نقطہ، زنےڪہ شاعره مُرد

مثلِ پـرویـن، فـــــروغ امّــا باز

قابلِ اعتـــــــــراض! یعنے ڪہ:

روضــــہ‌خوانم ڪنـارِ رنده، پیاز!

┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅

روضــــہ‌خوانم ولے سرِ قبــــرم

بر ســــرِ مستطیلِ اجبـــــارـے

پســرم خیسِ خیس پوشڪ را!

دختــــرم! هیس! گریہ را آغاز!

┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅

لاـےِ انگشتِ همســــرم حل شد

دودِ سیـگارِ پُـر غلط، ســـــرفہ

تا بہ چاقوـےِ غصّــــہ بُر خوردم

چــادرم پاره شــــد بدونِ جواز!

┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅

صـد و ده، ســاعتِ ڪتڪ‌‌ڪارـے!

قبـضِ بـرقِ جـــدیـد، خودپرداز

آبِ چشـــمِ سمـــاورم خشڪید

ڪـفتـــــــرـے بــاد زد پَرِ پرواز!

┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅

تلفـن بعـــــــدِ بـوقِ اِشغــالم

رفتـــہ رفتـــہ خیـانتے گُل چید

طبــقِ معمــول گـول خـوردم از

صفــرِ پایانِ صحبتِ فـــر و گاز!

┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅

بعدِ تبخیــــرِ اشڪِ مـــاهےِ شور

بینِ میـــدانِ تابہ بـے فـــــریاد

بغلم ڪـــــــرد مرگِ تـدریـجـے

ویرِ ویرایــــشِ تبـے لجبــــــاز!

┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅

سے و نُہ‌ سال غـــم بہ تن ڪردم

بـوـےِ تـــابوتِ بـے ڪـسے خوردم

وقت و بـے وقت اقتصـــــادـےتر

شڪلِ لب‌هاـےِ بستــــہ بر آواز!

┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅

محضِ خنـــــــده سفارشے مُردم

زیرِ ده ثانیـــــــــہ بجاـےِ خودم

روـےِ سنگِ سڪـــوتِ لـج لـم داد

یڪ زن دل‌شڪستــــــۂ جانباز!

┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅═༅𖣔༅═┅

آشپزخانہ شهـــــرِ ڪوچڪِ صبر!

همــــــــــہ از من توقعے دارند

سوسڪ آمـــد دوباره دمپــایـے!

سوسڪ آمـــد دوباره ݗاڪ‌انداز!

ــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
ــــــــــــــــــــــ

پ ن:

☆ در دل زنے حُلول، عریان لباسِ گریہ پُوشید! ☆

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. معین حجت

    آبان 13, 1402

    درود و دستمریزاد جناب لاهیجی👏👏👏💐💐

  2. مهرداد مانا

    آبان 14, 1402

    خواستم بیشتر بنویسم که دیدم شاعر به واکاوی اثرش بی میل است
    به هر روی با اختلاف ، این بهترین شعری بود که امروز در همه ی سایتها خواندم