🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 معرفت دُرِّ گرنی ست، به هرکس ندهند

(ثبت: 1502) اردیبهشت 28, 1395 

ناله می کرد اسیری پسِ دیوارِ بلند
قصه ی بی خبری خواندن تان تا کی و چند؟

ای ستم پیشه ی جبار، چه کردی؟ هیهات
دیده ای قهر خداوند و نمی گیری پند؟

بند بندِ بدنم را غم نامردی سوخت
آنچه را بر تو روا نیست به مردم مپسند

تا چنین فاجعه در خانه ی ما بر پا شد
دوستان آه برآورده و دشمن خرسند

شرق و غرب اند کنون دشمن ابنای بشر
آن دو در فتنه و آشوب، هوادار همند

فکرِ آنی که تو را دیو به شادی ببرد؟
بشنو از من که چنین فکر چرند است و پرند

پدرم گفت:  الهی پسرم پیر شوی
دلخوشی نیست چه سودی ست در این عمر بلند؟

تا نخندند بر افتادگی ات مردم ِشهر
دوستی پیشه کن و عشق، به افتاده مخند

مال و احوال خوشت باد مبارک، اما
معرفت دُرِّ گرانی ست، به هرکس ندهند

قوافی آگانه انتخاب شده است.
1363 مشهد  ویرایش اخیرن صورت پذیرفته

طارق خراسانی