🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مقام توبه

(ثبت: 211520) تیر 17, 1398 

چراغ روشنت حسن ، چراغ هر زمانه شد

به تاریکی فرو نرفت ، چراغ هر زمانه شد

ز نوح (ع) قصه خوانده ای، بگو از آن سفینه اش

نصیحت و پند نیک تو، به مثل آن سفینه5 شد

طریق نوح(ع) زِ دشت غم،به موج غم فرو نرفت

نصیحت است ذکر نوح (ع) زصحبتت شنیده شد

طریق جهل این زمان ، کم از همان زمان نبود

نصیحت پیامبری ، ز گفته ات شنیده شد

چراغ عقل روشنت،به راه حق چه روشن است

هر آنکس این چراغ دید ، به راهت آرمیده شد

جهالت جهانیان ، به راه تو چو سد بُوَد6

بکن تو شکر حق را ،که از رهت رمیده شد

طریق جهل گمرهان ، به گوشه ی فنا شده

رواج امر و نهی حق ، به اهل حق رسیده شد

به دوره و زمان تو ، طریق بد روانه بود

زِ التجاء7 تو زِ حق ، طریق بد بریده شد

زِ نوح (ع) و آن سفینه کو،جهان پُر از تکبّراست

تکبّر از سرش بزد ، هر آنکس این شنیده شد

بگو به قوم آن بَدان ، به قهر حق فرو شدن

به قهر حق فرو نـشد ، هر آنکه در سفینه شد

بشر تو توبه گر کنی ، به پیش لطف کردگار

هزار کوه معصیت ، زِ لطف آن ندیده شد

طلوع صبح شد پدید ، بَد از میان برون کنید

که نیکی صفات ما ، طلوع این سپیده شد

نوید لطف حق شنو ، به جنّـتس مکان تو

نویدش اَر کسی شنید ،به جنت آرمیده شد

حسن تو توبه گر کنی، مقام توبه عالی است

نصوح چون که توبه کرد،ز معصیت بریده شد

٭٭٭

5- کشتی 6- باشد 7- پناه گرفتن

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. زانا کوردستانی

    تیر 17, 1398

    درود دوست گرامی

    شعر زیبای شما را خواندم
    لذت بردم بسیار

    احسنت
    آفرین
    دستمریزاد

    👏👏👏👏👏👏👏🌹🌷🌺🌸

    موفق باشید

  2. یاسر رشیدپور

    تیر 18, 1398

    سلام و عرض ادب شاعر گرامی

    بسیار عالی و دلچسب بود

    سپاس فراوان نثارتان

    قلمتان همواره نویسا

    پاینده باشید به مهر

    💐🌿🌿🍃🌹🌹🌷🌺🌸🌸💐💐🌿🍃🌹🌹🌺🌺🌸🌿💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا