🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مقام پیر الهی در این جهان ای دل

(ثبت: 215747) مهر 26, 1398 
مقام پیر الهی در این جهان ای دل

بیا ،که حاکم شهر ، ظلم را ، زیادت کرد
به نانِ گوشه نشینان بسی حسادت کرد

گذشت عمرِ زمستان ، فرا رسیده بهار
چه لاله ها که ز شلاقِ ظلم عبادت کرد

خزان رسید که برگِ درخت را ،ریزد
جوان و پیر به زاری تبر شقاوت کرد

مقامِ پیرِ الهی در این جهان ، ای دل
ز دست ناله کند دادِ گُل سیادت کرد

به فصل گل چو رسیدم نه عقل ماند و نه هوش
به آبرویِ چمن ، خارِ گل ، بد عادت کرد

چو خار را ز وجودِ گلی ، برافکندم
هَزار رقص کنان شد ولی رشادت کرد

ولی اله بایبوردی

 

 

 

نظرها 14 
  1. مهتاب ایزدسرشت

    مهر 26, 1398

    سپاس از حضورتان🙏

    • سلام

      سرکار خانم ایزد سرشت

      ممنون از حضور سبزتان

      🌈🌈🌺🌸🌺🌈🌈

  2. سپیده طالبی

    مهر 26, 1398

    زیباست و به معنا
    درودها گرامی🌺

    • سلام

      سرکار خانم طالبی

      سپاس از همراهی تان

      🌈🌈🌿💐🌿🌈🌈

  3. علی معصومی

    مهر 26, 1398

    درود ارادت
    استاد ارجمند
    🌿🌺🌷🌺🌺🌺🌷

  4. ابوالفضل زارعی

    مهر 26, 1398

    درود بر قلم و اندیشه تان جناب بایبوردی عزیز👌👌🌺🌺

    • سلام

      استاد زارعی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈

  5. درودها استاد نیک اندیش
    قلمتان تا همیشه سبز
    🌺🌺🌺

    • سلام

      سرکار خانم یارعلی زاده

      سپاس از حضور سبزتان

      🌿🌿💐🌿🌿🍃💐🍃

  6. … سلام استاد اشعار بیم و امید…
    مرحبا…

    ” خواهم آمد ”

    تا سایه ها را هرس کنم از بند
    عدالت را آزاد…
    پشت پلک های ارغوانی خواهم
    ایستاد
    از تار و پود رنگین کمان، سبدی
    خواهم بافت پر از یاس سفید،
    بر “گسلها” باغی خواهم ساخت!
    و در
    آن، بذر زیتون خواهم کاشت…
    – دوست خواهم داشت –
    * * * *
    – پژواره –

    • سلام

      استاد ارجمند جناب ترکمان عزیز

      جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کانَ زَهُوقاً

      سپاس

      تقدیمی : 🍃💐🍃

      آن زمان را یاد کن ، دم آخرین
      روح بندد رَخت از تن ای امین

      ناکجا آباد را سیری کند
      می رسد جایی درو کِشتی همین

      ولی اله بایبوردی

      27 / 07 / 1398

      🌈🌈🍃🌿🌹🌿🍃🌈🌈

  7. درودها جناب بایبوردی عالیقدر

    زیبا قلم زدید
    به امید ظهور آگاهی در کوچه سار جهل و بت پرستی

    مانا باشید انشاءالله

    🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد کاظمی گرامی

      سپاس از حضور سبزتان

      به امید روزی عدالت گستر جهان ظهور کند …

      ممنون

      🌺🌺🌷🌹❤️🌹🌷🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا