🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 موریانه زده بر باغ و درختان بیمار

(ثبت: 269983) خرداد 7, 1403 

تا خِرَد را به کناری زده است خودباره
کشور آوار شد و ملتِ ما آواره

دار و‌ زندان شده ابزارِ ستم ، از آن رو
تا که سالوس بَرَد هستی ما همواره

موریانه زده بر باغ و‌ درختان بیمار
باغبان است که بر سر بزند، بیچاره

گر که بدکاره بنامند زنِ بی لَچَکی
شیخَکِ دزد، بود بدتر از آن بدکاره

ذوب شد آهن و‌ بخندید که در بوته ی عشق
بَر فراز آمده خشنود عجب سرباره!

چونکه خورشید شَرارِه بشود، تاریکی ست
ظلم‌ در تیره شبان رُشد کند صدباره

۶ خرداد ۱۴۰۳

پ ن

لحظه عزیمت تو ناگزیر می‌شود
آی…
ای دریغ و حسرتِ همیشگی
ناگهان
چقدر زود
دیر می‌شود!

زنده یاد قیصر امین پور

 

 

نظرها 12 
  1. مهرداد مانا

    خرداد 7, 1403

    سلام بر پدر عزیزم
    و اما راه نجات درختان باغ دو چیز است :

    ۱- استمداد از آب و باد و خاک و خورشید
    ۲- کشتن آفت ها

    • طارق خراسانی

      خرداد 7, 1403

      سلام پسرم نازنینم مانا

      بدون شک این چنین است که فرمودید

      در پناه خدا 🌹

  2. معین حجت

    خرداد 7, 1403

    درود استاد طارق بزرگوار …
    به حق می سرایید استاد، دستمریزاد ..
    👏👏👏🌺🌺🌺

    • طارق خراسانی

      خرداد 7, 1403

      سلام استاد عزیز

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا🌹

  3. حمید گیوه چیان

    خرداد 7, 1403

    ظلم در تیره شبان رشد کند صدباره

    درودها استاد خراسانی عزیز
    بسیار عالی…
    دستمریزاد
    شاد و سلامت باشید👌👌👌💐💐💐

    • طارق خراسانی

      خرداد 7, 1403

      سلام‌حمید عزیزم‌

      سپاس از حضور بسیار گرم شما

      در پناه خدا 🌹

  4. علی معصومی

    خرداد 8, 1403

    درودهای فراوان اجمند
    جناب استاد خراسانی نازنین
    🌺🌺🌺🌺🌺🌺
    ♡♡♡♡
    ذوب شد اهن و خندید که در بوته عشق
    ….
    در مصرع مورد نظر سکته وزتی وحود دارد
    که مجبوریم بجای اهن ذوب شده
    بخوانیم
    اهن ذُب شده
    🌺🌺🌺
    ارادت

    • طارق خراسانی

      خرداد 8, 1403

      سلام استاد
      حق با شما ست و باید ویرایش شود
      سپاس از حضور موثرتان
      در پناه خدا 🌹❤️

  5. مهدی سیدحسینی

    خرداد 8, 1403

    درود استاد خراسانی بزرگوار
    زیباست
    با آرزوی توفیق الهی و سعادتمندی شما
    🌹🌹

    • طارق خراسانی

      خرداد 8, 1403

      سلام و‌دزود

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌹

  6. حدیث عبدلی

    خرداد 9, 1403

    چونکه خورشید شَرارِه بشود، تاریکی ست
    ظلم‌ در تیره شبان رُشد کند صدباره

    سلام
    و عرض ادب و احترام🌱🌹

    مثل همیشه زیبا خلق می کنید
    دست مریزاد🌹

    شاعرانگی هایتان مستدام 🌱

    • طارق خراسانی

      خرداد 9, 1403

      سلام و‌درود بر حدیث‌ عبدلی گرامی

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا