🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مولاعلی

(ثبت: 261361) تیر 23, 1402 

 

مولا علی در عصرمان جایش چه خالیست

دنیای ما آزرده از قحط الرجالیست

در عصر ما عدل و مساواتی نباشد

ظلم و ستم را هم مجازاتی نباشد

شاید اگر مولا علی در عصر ما بود

فریاد مظلومان به گوش او رسا بود

زیرا که اکنون ظالمان خود حاکمانند

یاحاکمان همکاسه با آن ظالمانند

قدرت ندارد کس کز آنان داد گیرد

یا اندکی از کارشان ایراد گیرد

باید علی باشد به زور ذوالفقارش

با یاری و همراهی پروردگارش

هر روز گردن میزد او این ظالمان را

تا جرأتی بخشد بدینسان مردمان را

تا اینکه در دلهای مردم ترس نان است

این ترسشان دلخواه جمع ظالمان است

باید کسی باشدکه او ترسو نباشد

از زور ظالم وحشتی در او نباشد

باید علی زنده برای هرزمان بود

زیرا علی تنها حریف ظالمان بود

باید که بیت المال در دست علی بود

تا عدل و حق با نور مولا منجلی بود

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. درودتان…..این شعر اندکی ویرایش می خواهد که امید است اعمال کنید.مثلآ:
    مولا علی در عصر ما جایش چه خالیست…..

    هر روز گردن میزد او این ظالمان را
    تا جرأتی بخشد بدینسان مردمان را….
    در این بیت ظالمان جمع ظالم با مردمان جمع مردم همقافیه نیست……ظالمان با عالمان و مردمان با کژدمان همقافیه اند.موفق باشید.

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 23, 1402

    یا علی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا