🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میثاق اخوت

(ثبت: 259418) اردیبهشت 19, 1402 

 

نیست بخل و حسد و کینه مرا بر بنی آدم
رندم و در منش اندیشه ی خصمانه مبادم

وافی ام بر نسب واحد و میثاق اخوت
نه یهودا و نه قابیل و نه سلمم نه شغادم

طربم را طلبم هر نفس از جهد مداوم
منم آنکس که کند شادی هر غمزده شادم

پاکبازانه وفادار به پیمان وفایم
فعل و فکر و منش حضرت ساقیست مرادم

طاقتم نیست عزیزانه ببینم خجلان را
از جفا بگذرم آنسان که نبودست به یادم

بی خطا قسمت من میشود آن یار خطاکار
که طمع کرد به من تا بکشاند به فسادم

در گریز از ستم خویش به خویش ام به امیدی
که شودخویشتنم امن و رسد خویش به دادم

به فنا باقی ام از هیچ رسم تا به نهایت
مترادف به عدم هستم و با خود متضادم

 

#مهدی_شریفی_زاده
#باقی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):