🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 می رویم نا کجا آباد

(ثبت: 268859) فروردین 24, 1403 

گوشهایم پُر شد از انبوه چرت و پرتها
کبکهای خوش خیالی تان به زیر برفها
صد قطار الفاظ بی معنی درون ذهنها
شمع حق خاموش گردیده دراین بی دادها
تا به کی تبلیغ ناسالم سخنهای دروغ
تا کجا خونابه از چشم عدالت خواه ها
تا کجا اجحاف و حیف و میل و این کردارها
تا کجا تکفیر و شرک و بدعت و گفتارها
سختی ایام لحظه لحظه بر دوش ضعیف
می کشاند جمله محرومان دراین گردابها
برجها را بر کمرهای نحیفان چیده اند
گمشده مفهوم دینداری درون کاخها
تخت شاهی را درون قصرهاتان برده اید
لقمه نان ناتوانان مانده در انبارها
در قدیم شداد کاخی ساخت در بیغوله ای
روزگار ما پراست از هیبت شدادها
می رسید بر انتهای آرمانهای بزرگ
بعد آنی که حقیقت سوخت همچون باغها

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. سجاد پورخدایار

    فروردین 24, 1403

    سلام بزرگوار رعایت قافیه را در شعر شما نمی بینم اگر عمدی و دارای منظور خاصیست لطف کنید توضیح بفرمائید،تشکر

    • مصطفی مروج همدانی

      فروردین 26, 1403

      سلام گرانمهر

      دلیل خاصی ندارد
      آگاهی لازم را ندارم
      و به شکل های تعریف شده شعر کمتر از بیان مفهوم اهمیت می دهم
      تلاشم حفظ ظاهر شعر نیست بلکه ابراز دیدگاه و انتقال مفهوم است ، حتی بدون تعاریف معمول

      ممنونم از توجهتان

نظرها
  1. معصومه بیرانوند

    فروردین 24, 1403

    سلام و درود
    لذت بردم
    در پناه خدا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا