🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نادر بیدار بود!

(ثبت: 254894) دی 22, 1401 
نادر بیدار بود!

 

در زمانی که ایران به عهد افغان بود
نادر بیدار شد
نادر ،نادر بود!
آن دشمنان بیداد کردند
بوم ایران را ویران کردند
شهر را سوزان کردند
تا که نادر را ز خواب بیدار کردند!
نادر لشکر شکن، لشکر شکست!
گفت با فریادی که حس غروری بود…
ای سربازان دلیر
کنیم بیرون دشمن از سرزمین
میرویم سوی مشرق زمین!
تا که خون در رگ ماست می‌جنگیم..!
گفت نادر با خشم دستان
من نادر ایران زمینم!
من که ز پور دستان بزرگم!
که ز تخم آرش تیر افکنم!
منم نادر
نادر ایران زمینم
سکه خواهم کرد بر زر
نویسم برآن
شاه شاهان ، نادر صاحبقرانم
که دشمن زمن بیم دارد
که من کارزار با دشمن را دوست دارم
که خشمم بیم در دل دشمن فکند
منم نادر شاه ایران زمینم..!!!

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا