🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نذرِ باران

(ثبت: 265735) آبان 29, 1402 
نذرِ باران

══════════════════════
𖣔 اَلسَّــلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْـــــدِاللَّہ 𖣔
══════════════════════

وقتــے تویـے مسیـحِ ڪلیساےِ چشــم‌ها

ناقوسِ غــم بخواند از اقصاےِ چشــم‌ها

══════════════════════

دارد امیـــدِ رحمتِ الطافِ بـے نظیــــر

از امّـتِ نگاهِ تـو، غوغـــــاےِ چشــم‌ها

══════════════════════

بـے رغبتــم بہ میڪده و در پـےِ شــراب

باشـــم اسیرِ معبـــرِ سوداےِ چشــم‌ها

══════════════════════

خـــالے ڪنم خلاصــــہ خیالِ دلِ ملول

گم مےشوم میـــــانِ تماشاےِ چشــم‌ها

══════════════════════

رسم‌ست اگر غلامِ غمت گشتہ مهر وماه!

من نیـــــز سائلم ڪہ فتواےِ چشــم‌ها

══════════════════════

غیـر از تو نیست اهلِ مـــلاقاتِ دیگرے

غیـر از تو نیست عاملِ املاےِ چشــم‌ها

══════════════════════

عالےجنابِ خاصِ بلاشڪ شهیـــدِ عشق

الحق تویـے مسیـحِ ڪلیساےِ چشــم‌ها

══════════════════════
𖣔 اَلسَّــلامُ عَلَیْڪَ یا ثارَاللَّہِ وَبْنَ ثارِه 𖣔
══════════════════════

════════════
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
════════════

 

 

 

نظرها 11 
  1. معین حجت

    آبان 29, 1402

    درود جناب لاهیجی …
    دستمریزاد👏👏👏💐💐💐

    • سلام و درود
      صبح و روز نو بر شما نکو

      از لطف و محبت حضرتعالی
      سپاسگزارم!

      🌺🌹🌺

  2. عظیمه ایرانپور

    آبان 29, 1402

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    اجرتون با حضرت دوست🌷

    • سلام و درود
      صبح و روز نو بر شما نکو

      از لطف و محبت سرکارعالی
      سپاسگزارم!

      🌺🌹🌺

  3. صفا یغمایی

    آبان 29, 1402

    درودآقای دکترلاهیجی
    بسیارزیباست
    احسنتم وطیب الله انفاسکم
    و
    رحم الله والدیکم .
    اجرتان با شافع محشر.

    ا🌺🌺🌺

    • سلام و درود
      صبح و روز نو بر شما نکو

      از لطف و محبت حضرتعالی
      سپاسگزارم!

      🌺🌹🌺

  4. الیاس امیرحسنی

    آبان 29, 1402

    به به درود برشما استاد عزیز دکتر لاهیجی
    سروده ای دیگر چون دیگر سروده ها جان پرور و آسمانی🌺🌺🌺🌸🌸🌸🙏🙏🙏

    • سلام و درود
      صبح و روز نو بر شما نکو

      از لطف و محبت حضرتعالی
      سپاسگزارم!

      🌺🌹🌺

  5. طلعت خیاط پیشه

    آبان 29, 1402

    جناب دکتر لاهیجی ارجمند
    درود بر شما عالی سروده اید
    🙏🌸🙏🌺🙏💐🌿🍃

    • سلام و درود
      صبح و روز نو بر شما نکو

      از لطف و محبت سرکارعالی
      سپاسگزارم!

      🌺🌹🌺

  6. در بیت پنجم (به) از تایپ جا افتاده بود