🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نیکوسرشت

(ثبت: 259630) خرداد 1, 1402 

 

عیب مردم را بپوش ای زاهد نیکوسرشت
ور نه جرم دیگران رابرتو هم باید نوشت

بی تفاوت مگذر از کردار خویش و دیگران
بی تفاوت رانباشد جایگاهی دربهشت

آمر معروف باش و ناهی از هر منکری
تا بماند خوب خوب و تا بماند زشت زشت

برزگر گر در زمین خویش آتش افکنَد
بر دگر همسایگان ممکن نگردد زرع و کِشت

خانه ها در عرش میسازی اگر روی زمین
خشتهای مهربانی را بچینی روی خشت

هرکجا دستی بگیری، عشق پای آنجا نهد
صومعه، میخانه، خانه، کوچه، مسجد یا کنشت

خیرخواهی برترست از هر عبادت باقیا
نیّت هرکس رقم خواهد زد اورا سرنوشت

 

#مهدی_شریفی_زاده
#باقی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):