🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هتاک

(ثبت: 260157) خرداد 3, 1402 

در طریق عاشقی ترسو و بی باکیم ما
جمع اضدادیم ما سستیم و چالاکیم ما

بر لبش آرامش و خفتن کنارش لذت است
در یم عشق آشنا با موج و کولاکیم ما

هرکه سوی یار میتازد دخیلش میشویم
بار سوی یار میبندیم فتراکیم ما

عاشقان مارا به صدر آرند و دانایان به عِلم
غنچه با ما میتواند گُل شود چاکیم ما

عِطر باران بر نمیخیزد مگر از بطن گِل
بی هنر هرگز مپنداریدمان خاکیم ما

گَه عمل، عکس العمل دارد مساوی نه، شدید
مِهر را صد مِهر میورزیم پژواکیم ما

پاکبازان قطره اند و حقه بازان منجلاب
نیست تطهیری قلیلان را ولی پاکیم ما

پند پیران از جوانان میزداید عیب را
عیب پوشی موسپیدستیم مسواکیم ما

از نظر رفته  نمی‌گردد رها از خاطرات
همرهش هستیم هرجایی رَوَد، ساکیم ما

تا ابد بلبل بخوانَد، وصف گل نتوان کند
گرچه جز حُسنش نمی گوییم، هتاکیم ما

 

#مهدی_شریفی_زاده
#باقی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):