🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 همسفره ی باران

(ثبت: 3577) اسفند 17, 1395 

 

گیسوی تو آشفته تر از رود ِ خروشان
لبهای تو پیمانه ی انگور فروشان

“دل در بر و می در کف و”… ایمان که ندارند
با چشم پُر از فتنه ی تو حلقه به گوشان

چون ساحلِ افتاده که می گفت به دریا :
– آواز تو در نغمه ی مِغلوب ، نیوشان

سمفونی عشق است و چه بهتر که بسازد
موسیقی ِ اشعار من و قافیه پوشان –

بی روی تو من ماندم و آواره شدن ها
در حلقه ی خاکستریِ خانه به دوشان

مـگـذار مـرا بـا تـن  تـفتیده و مگذر
همسفره ی باران! به من ازعشق بنوشان

 

( رضا محمدصالحی)