🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 والیان سرزمین درد

(ثبت: 262405) مرداد 18, 1402 

 

ای والیان سرزمین درد

ای حاکمان ظالم نامرد

اینان که در زندان گرفتارند

هریک عزیزی پشت در دارند

گفتن ز حق کار شجاعان است

پنهان شدن از ترس آسان است

زندان سزای گفتن از حق نیست

کس در مصاف حق موفق نیست

حق را توان یک چند پنهان کرد

یا مدتی در بند و زندان کرد

روزی ولی آن حق عیان گردد

حق عاقبت روزی بیان گردد

انگار که چشمان شما کور است

خودکامه اید و حرفتان زور است

درد خلایق را نمی‌دانید

گوئی حقایق را نمی‌دانید

دلها همه از جورتان خون است

هر مستبد منفور و ملعون است

این ظلم و بیداد حق مردم نیست

ملت نیازمند ترحم نیست

باید که با مردم صداقت داشت

باید که بر قدرت لیاقت داشت

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا