🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پایان کار عاشقان

(ثبت: 243129) آذر 7, 1400 

 

در چشم هایم جای پای عشق پنهان بود
موهای من دست نسیم شب پریشان بود

در دشت اندامم هزاران آسمان روئید
وقتی نگاهت در تمنای بیابان بود

از خیره ماندن های من چیزی نمی فهمید
باغی که سرگرم نوازش های باران بود

ای شعرهای خسته از جانم چه می خواهید
با اینکه جانم سالها درگیر زندان بود

دریا صبوری های ساحل را نمی فهمید
ساحل پر از قوهای سرگردان و حیران بود

در من برقصانید مریم های صحرا را
ای کاش در من شهری از بنیاد ویران بود

گاهی غزل هم فاقد احساس خوبان است
در بیت بیت مثنوی باران فراوان است

رقص نگاه باغ در من شعر می ریزد
احساس من از دل به دامن شعر می ریزد

سرمایه ی شاعر همین ابیات طوفانی ست
پایان کار عاشقان اوج پریشانی ست

مرزی میان اخم و لبخند پرستو نیست
شوقی برای عشوه های ناز آهو نیست

سهم من از این آسمان تهدید باران است
باران دعای سبز روح پاکبازان است

من در تو پنهانم ، تو در من باز می رقصی
مانند نرگس در تن شیراز می رقصی

پرواز در دشت نگاه من تماشایی ست
شعر پرستش مملو از باران زیبایی ست

باید تو را در قالب گرم غزل ریزم
شاید تو را در واژه ها شاعر برانگیزم

با من مدارا کن ، مرا دریاب تا فردا
از پیش تو عاشق تر از امروز برخیزم

شور دماوندم، سهندم ، پای دربندم
دلبسته ی خرداد شور انگیز تبریزم

با من بخوان ای ماه شعر آسمانت را
تا با تو در باغ نفسهایت در آمیزم

حالا برقصان دست هایم را که دریابی
من از نگاه مست تو عمریست لبریزم

#پرستش_مددی

 

 

 

 

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 7, 1400

    شعر پرستش مملو از باران زیبایی ست

    درودها
    و همین طور است
    🌹🌹🌹🌹🌹

  2. درود بر شما
    عالي بود
    لذت بردم🍃👏

  3. خسرو فیضی

    آذر 7, 1400

    . . با صمیمانه ترین درودهایم 🌷
    . مهر بانوی فرزانه و ادیب بیش از هر مطلبی خرسندم که
    . در اینجا هم از شما می آموزم🌸🌿
    . بیت بیت سروده فوق زیبایتان برایم یک ترم بود
    . بمانید و بیاموزید رسم و آئین عشق و شعر و مهر را 🌺🌿🌺

  4. طارق خراسانی

    آذر 7, 1400

    سلام و درود بر خانم پرستش بسیار عزیز

    اثر گرم و تاثیرگذار شما را خواندم و حظ کردم
    واژه، در خدمت آن بانوی شاعر عاشقانه پای کوبی می کنند.
    با من مدارا کن ، مرا دریاب تا فردا
    از پیش تو عاشق تر از امروز برخیزم

    شور دماوندم، سهندم ، پای دربندم
    دلبسته ی خرداد شور انگیز تبریزم

    اگر در انتهای این اثر یک رباعی یا چهارپاره و یا شعری نو ما را میهمان می کردید قالب شعر خوشه ای متغیر می شد.
    خیلی دوست دارم یک شعر در قالب خوشه ای از شما بخوانم.

    در پناه خدا شاد زی گوهرِ شعر و ادب 🌿❤️👏👏👏👏👏👏👌❤️🌿

    • علی معصومی

      آذر 7, 1400

      سلام بر بانو مددی ارجمند🌹👏

  5. سلام و درود

  6. جابر ترمک

    آذر 8, 1400

    🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا