🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پدر

(ثبت: 267337) بهمن 6, 1402 

 

پیش پای پر شکوه پدر
حرفی برای گفتن نیست و نبود
پیش‌دستان تاول هم
زیر صادقانه ترین نگاه
این عطوف پر صلابت
حرفی برلب نمی نشست
جز در سایه سارش
زلف خورشید ش
به کمر کوه می بست
برای صعوبت و روشنی و نبردی جان سخت
همه ام را
سر فرود
و
تعظیم همیشه ی عمیق خود
می کرد
کوه شمه ای از توست
ای پایمرد درست
نان
در میانه سنگلاخ زندگی
خود را
آویز دستان شرفت می کرد
چه چیزی
به تو
از داستان راستان
سر خم نمی کرد
همیشه!
تو بودی
آرشی کمان کرده
به شست
بی هیچ نشست
ایستاده قامت
بدر منیرت
رنگین کمان و هلال گشته
هزار قله را
در من
سپید فراز گردن
صدایم می کرد
این
همیشه ی پژواک توست
کوهستانی را
فرآیاد می آورد م
ای همه‌ی من
و
تنها
تو بودی
هیات نور و نوید
در متن ماندگاری و ماندن
همیشه!
گام می زنیم
در قدر قامت بودن
ریتمی
در دلم
تویی
سرخ و سر آمد و پر از
تقلاهای و رستاخیز های فراز مند
گوشه ای از
دریا!
درقاب دل
موجان و تلاطم ها برپا
ای همیشه ی تماشا
تویی

 

 

 

نقدها
  1. اکبر رشنو

    بهمن 7, 1402

    سلام و درود ها
    بر
    بانوی گران ارج نوری گرامی

    سپاس از حضور ارزنده وگرانقدرتان
    همیشه باشید به مهر
    قدردان زحمات شما
    در وادی ادبیات هستم
    و نگاه نافذ و مهرتان تابان!
    ادبیات ما به حضور و نگاه پر بار امثال حضرتعالی نیاز مبرم دارد
    نظرگاه‌های روشن و متقن و عمیقتان در بی دریغی تمام
    برای این وادی حیاتی و سودمند و گرانبارست
    امثال شما استوانه های بصیر و لایق و شایسته
    بلند مرتبه و روشنی بخش
    که به شدت راهگشاست وضرورت برای مشتاقان و افراد بصیر و طالبان و راه جویان،
    این کار خورشید گون تابان باد بیش از پیش

    با ارادت 🌹🌹🌹💐🙏

نظرها
  1. سلام بزرگوار
    سلامت وشاداب باشید

    🌿🌺🌸🌺🌺🍃

    • اکبر رشنو

      بهمن 6, 1402

      سلام
      و
      درود ها

      سپاس از حضور ارزنده تون🌹🌹🌹🌷🌺🌺🌺💐

  2. طارق خراسانی

    بهمن 6, 1402

    سلام و درود بر استاد رشنوی گرامی

    فکر می کنم اولین سپید بلند بالای زیبایی ست که در وصف پدر سروده شده است

    دلمریزاد

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • اکبر رشنو

      بهمن 6, 1402

      درود ها
      و
      سلام
      بر استاد عزیز
      سپاس
      و قدر دانی از خوانش خوبتون

      همیشه باشید به مهر و نیکویی خداوند عزیز

      ❤️❤️😍🌷🌷🌷🌺🌺🌺💐🙏

  3. فریبا نوری

    بهمن 6, 1402

    کوه شمه ای از توست
    ای پایمرد درست

    درودها و با پوزش از تاخیر ولادت شاه مردان و روز مرد و پدر بر شما مبارک. 🌹🍃🌹

    • اکبر رشنو

      بهمن 7, 1402

      سلام
      و درود ها
      بانوی گرانقدر
      نوری گرامی
      سپاس از حضور ارزنده و شایسته تون
      همیشه باشید به مهر
      ارادت سابقست و باقی
      حضورتون بیان بزرگی و لطف و نیک نظریست
      و
      قدر دان زحمات بی دریغ ودرک عمیق
      تون از ادبیات و شعر ومسایل مربوط
      هستم
      حیات بالنده ادبیات ما به امثال حضرتتون نیاز مبرم دارد
      با ارادت ومخلصم
      🌹🌹🌹🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا