🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پرچم دستی برای صلح

(ثبت: 243512) آذر 24, 1400 
پرچم دستی برای صلح

تاریخ،
می برد به اوج
تا تاجِ آسمان
برافراشته پرچم دستی
برای صلح …
23 آذر 1400
پ. ن
حدود 45 سال پیش فردی به نام *عمار بهاراتی” در هندوستان و از تبار عشق و آزادی دستش را بعنوان پرچم صلح به سوی تاج آسمان به بالا می برد و بر خلاف مجسمه ی آزادی که فریبی بیش نبوده و نیست، رایتی پاک و انسانی را بر آسمان به اهتزاز در می آورد تا بشارت دهنده ی طلوع خورشید آزادی باشد.
عمار بهاراتی مردی متاهل با سه فرزند است که تا سال ۱۹۷۳ در یک بانک محلی کوچک کار می‌کرد و از آن زمان تصمیم گرفت که زندگی فروتنانه خود را برای صلح جهانی رها کرده تا این کار هدفمند خود را وقف خدای هندو “شیوا” کند.
دست او در مدت 45 سال به سمت بالا بوده و اکنون به همان شکل ثابت مانده است.

 

 

نظرها 11 
  1. خسرو فیضی

    آذر 24, 1400

    . با صمیمانه ترین درودهایم 🌺
    . استاد خراسانی گران اندیش . نیک میدانید که . .
    . کار ادبی دانشجویتان مطالعه و تحقیق است .
    . با وجود این تا بحال نام عمار بهاراتی از تبار کاوه
    . یعقوب و نادر را نشنیده بودم .
    . که باز هم بمن آموختی 🌺
    . جایگاه بابک ها تا همیشه در دل هاست
    . و افشین ها در زباله دان تاریخ
    . وجود بابرکتان در پناه حق باشد 🌺🌺🌹🌹

    • طارق خراسانی

      آذر 25, 1400

      سلام بر خسرو خوبان

      سپاس از مهر حضورت

      در پناه خدا 🌿🙏🌿

  2. سلام و احسنت🌺

    • طارق خراسانی

      آذر 25, 1400

      سلام و درود

      سپاس از حضور گرمتان

      در پناه خدا… 🌿🙏🌿

  3. فریبا نوری

    آذر 24, 1400

    تا تاجِ آسمان
    برافراشته پرچم دستی
    برای صلح …

    درودهای بیکران بر دو خالق این شعر: “عمار بهاراتی” و ” طارق خراسانی”

    🌺👏🌿👏🌿🌺

    • طارق خراسانی

      آذر 25, 1400

      سلام و درود بر دخت اندیشمندم

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌿🙏🌿

  4. درحسرت صلح و آزادی
    بند بند روحمان
    پر از انفرادی ست

    درودها استاد خراسانی گرانقدر
    دلمان گرفت🌸🌸

    • طارق خراسانی

      آذر 25, 1400

      سلام و درود

      و در این بندها آرزوهایمان را حبس کرده ایم

      سپاس از مهر نگاهت

      در پناه خدا 🌿🙏🌿

  5. مدینه ترکاشوند

    آذر 25, 1400

    تاریخ،
    می برد به اوج
    تا تاجِ آسمان
    برافراشته پرچم دستی
    برای صلح
    دستمریزاد استادم قلمتان نویسا،بسیارزیبا👏🏻👏🏻🌺🌸🌼🌻

  6. درود بیکران استاد گرانقدر
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  7. الهیار خادمیان

    آذر 26, 1400

    سلام استاد زنده باشی بسیار آموزنده بود
    🌷🌷 آزادی و آزاد منشی بر قرار باد 🌹🌹🌹🌹🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا