🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پَری ، پَرپَر، پری رویی نمانده ست

(ثبت: 1793) تیر 2, 1395 
پَری ، پَرپَر، پری رویی نمانده ست

پَری ، پَرپَر، پری رویی نمانده ست

ز شادی، برج و بارویی نمانده ست

دلم خون بود  از غم روزگاری

که از آدم چرا بویی نمانده ست؟

سپاری گِردکان را نزد قاضی؟

روی ، گوید که گردویی نمانده ست!!

غمِ دل را به زاهد از چه گویی؟

مگو، دیگر که دلجویی نمانده ست

به هر سویی که رفتم، بسته دَر بود

فلک پیما شدم، ، سویی نمانده ست

به بوی عاشقی با دل دویدیم

دگر از عاشقان بویی نمانده ست

به قصدِ چشم آهویی دویدم

به دشتِ عشق، آهویی نمانده ست

به آمو رفته تا  ریگی زنم من

به بختم، ریگِ آمویی نمانده ست

نه من گویم، که خلقی می سرودند

بجز زشتی دگر خویی نمانده ست

زِ خاقانی شنیدم طارقا من

« وفا را زورِ بازویی نمانده سـت

فلک جایی به موی آویخت جانم

کز آنجا تا اجل مویی نمانده ست[1]»

13 آذر 1391

[1] . از خاقانی شروانی