🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چهره بگشا ماهِ من شب خیمه بر پا کرده است

(ثبت: 243455) آذر 21, 1400 

 

چهره بگشا ماهِ من شب خیمه بر پا کرده است
کار شام تیره را چشم تو با ما کرده است

قصۀ دوری ز چشمانت دلیل غصه ام
تا قیامت درد را بر من مُهَيّا کرده است

بر خلایق رحم کن بر رُخ نقابت را بزن
آن دو چشم مست تو در شهر بلوا کرده است

رفتنت دانی چه کرده با چنین آرامشت
بی قراری را برایم خوب معنا کرده است

روی ماهت از کجا الگو گرفته این چنین
حُسنِ تو افلاک را صید ثُرَيّا کرده است

آفرینش از کدامین مِی به سیمایت زده
اهل معنا را رُخَت محو تماشا کرده است

خلقت تو فخر خالق بود میدانی چرا
چون تو را زیباترین مخلوق دنیا کرده است

#یاسررشیدپور

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 21, 1400

    روی ماهت از کجا الگو گرفته این چنین
    حُسنِ تو افلاک را صید ثُرَيّا کرده است

    آفرینش از کدامین مِی به سیمایت زده
    اهل معنا را رُخَت محو تماشا کرده است

    سلام و درود

    میهمان غزل عاشقانه ی زیبای تان بودم و از خواندنش حظ کردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

    • یاسر رشیدپور

      آذر 22, 1400

      سلام و سپاس از حضورتان

      به دیده لطف خواندید استاد گرامی

      لطفتان را میستایم

      ماندگار باشید

      🌹🌷🌷🌺🌺🌸💐💐💐💐💐💐💐🌹🌹🌷

  2. فریبا نوری

    آذر 21, 1400

    خلقت تو فخر خالق بود میدانی چرا
    چون تو را زیباترین مخلوق دنیا کرده است

    درودها 👏👏👏🌹🌹🌹

    • یاسر رشیدپور

      آذر 22, 1400

      سلام و سپاس از لطف و
      حضور پر مهرتان شاعربانوی گرامی
      به دیده لطف خواندید
      مانا باشید
      🌿🌿🌷🌻🥀🥀🌷🌿🌿
      🌿🌿🥀🥀🌻🌷🌿🌿🌿

  3. خسرو فیضی

    آذر 21, 1400

    با درودم نیک 🌺
    . استاد ارجمند نمی توانم یک بیت را شاه
    . بیت این غزل انتخاب کنم !!!!
    . زیرا همه ی ابیات زیبایند 🌺 با وجود این
    .
    . بر خلایق رحم کن بر رُخ نقابت را بزن
    . آن دو چشم مست تو در شهر بلوا کرده است
    .
    . گریز از دو چشم مست ضروریست 🌺🌿🌺

    • یاسر رشیدپور

      آذر 22, 1400

      سلام و سپاس از حضورتان

      به دیده لطف خواندید استاد گرامی

      لطفتان را میستایم

      ماندگار باشید

      🌹🌷🌷🌺🌺🌺🌸🌹🌹🌷🌷🌺🌺💐💐🌿🌿🌿🌿💐💐🌹🌹🌷🌺🌺

  4. 💖💖💖👏👏👏
    👏👏💖💖
    💖👏
    👏
    درووووووود و آفرین بر شما و طبع لطیفتان.
    زیبا سرودید ، دستمریزاد.

    • یاسر رشیدپور

      مرداد 6, 1401

      درود و عرض ادب استاد گرانقدر

      بی کران سپاس از خوانش و

      حضور پرمهرتان ، خوشحالم پسند

      واقع شد

      ماندگار باشید

        ☘☘🌿🍁⚘⚘🍁🌿☘🌺🍁🍁⚘🌹🌹🌿🌿🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا