🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چوب خشک

(ثبت: 263389) شهریور 26, 1402 

 

چوب خشکی است نحیف

ریشه اش در خاک است

و به امید خدایی است که از حال دلش

با خبر است

نور خورشید دمید

سر به هر سوی کشید

شاخه را پیدا کرد

و بر او تابانید

آنچه از عشق در او جاری جاری بود

خاک هم سفره خود را گسترد

تا که آن شاخه خشک حس غربت نکند

آنچه از عشق شد ارزانی او

ریشه اش راجان داد

و پس از چند بهار

دیگرآن چوب نحیف

تکدرختی خوش بود

و به شکرانه ز خاک و خورشید

میوه داد و سایه

ساخت لانه روی آن

مرغ شد همسایه

و پس از چند صباح

چوب شد تخته سیاه

و نوشتند بر آن

بچه ها آنچه به عشق

خاک و خورشید به آنها میداد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. سلیم حمادی

    شهریور 26, 1402

    باسلام خدمت همه ی عزیزان

    مهرداد جان ،قبل از اینکه کسی نقدی بنویسه بنظرت این کار رو میشه شعر سپید دونست

    ممنونم

  2. برهان جاوید

    شهریور 26, 1402

    درود سلیم جان
    شعر روایی زیبا و هدفمندی را رقم زدید
    دستمریزاد

    🌺🌺🌺❤️🌺🌺🌺

    • سلیم حمادی

      شهریور 26, 1402

      استاد برهان جاوید عزیز

      یک دنیا ممنونم که همیشه میای و بهم دلگرمی میدی،🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا