🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چون که یابی کُشته گل را یبنِ خار

(ثبت: 215699) مهر 22, 1398 
چون که یابی کُشته گل را یبنِ خار

گر به نجوا ، کُنجِ دیواری خراب
فهم هایی گفتمان همچون سراب

وهم پنداری ،خیالی بیش لا
با خیالی نوش جان جامی شراب

دور دستی را کنم گاهی نگاه
همچو آن چشم انتظاری بوتراب

آرمانی فکرهایم ، کی ثمر
در میان خلقی شود همچون گلاب

در فضایی پخش گردد بویِ گل
عمر گل کوتاه افکارش چه ناب

در میان بس خارهایی گل دلا
گر چه رؤیت در حصاری کُشته یاب

چون که یابی کُشته گل را یبنِ خار
می کشی آهی ز آهت دل کباب

اشک جاری رخ ببینی نم نمی
ریزشی دارد تمامی لا ، جناب

سطحِ آبی را نگاهی گاه گاه
تاولی حس در دلت همچون حباب

بس کنی والی حکایت های دهر
لا تمامی ، گر چه دل در التهاب

ولی اله بایبوردی

11 / 07 / 1398

 

 

 

نظرها 16 
  1. درود ها استاد
    بسیار زیبا سروده اید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد دهنوی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      در پناه حق

      🌈🌈🌸🌺🌸🌈🌈

  2. امیر جلالی

    مهر 22, 1398

    باید عرض کنم که زاویه نگاه نویسنده در این اثر با آثار دیگر متفاوت بود ، البته منظور از متفاوت ، مخالف نیست و منظور نگاه نویسنده از زاویه ای دیگر به هستی است.
    زیبا بود و آموزنده و درود بر شما

    • سلام

      استاد ارجمند جناب جلالی گرامی

      ممنون از دیدگاه ارجمندتان…

      سپاس

      تقدیمی : 🍃

      کُدیه شعری را بیان از این و آن
      عاریت اندیشه ای از دیگران

      در عبارت گر تداخل ذهن ها
      فهمِ معنایی کنی گویا بیان

      ولی اله بایبوردی

      22 / 07 / 1398

      🌹🌷❤️🌺❤️🌷🌹

  3. ژیلاراسخ

    مهر 22, 1398

    درودها

  4. سلام و درود
    بسیار زیباست
    لذت بردم

    • سلام

      استاد زمانیان عزیز

      سپاس از همراهی تان

      🌺🌺🌸🌷🌺🌺

  5. علی معصومی

    مهر 22, 1398

    🌿🌺🌺🌺🌺🌺
    بسیار زیباست

    • سلام

      استاد ارجمند جناب معصومی گرامی

      با تشکر از حضور سبزتان

      🍃🍃🌹🌷🌹🌿🌿

  6. سلام بر استاد عزیز و بزرگوار

    بسیار زیباست درودتان باد

    💐🌺🌺🌺🌿💐

    • سلام

      جناب استاد فتحی اندیشه نگار

      سپاس از دیدگاه شما فرهیخته یِ ارجمند

      در پناه حق

      🍃🍃💐🌿🌿🌈🌈

  7. طارق خراسانی

    مهر 23, 1398

    سلام و درود

    مانند همیشه زیبا و قابل تامل

    در پناه خدا 🌿❤️👏👏👏👏👏❤️🌿

    • سلام

      استاد ارجمند جناب خراسانی دُرنگار

      سپاس از دیدگاه زیبایتان

      شادکام باشید

      🌈🌈🌹❤️🌹🌈🌈

  8. منصور شاهنگیان

    مهر 23, 1398

    با درود :

    زیبا و وزین و عارفانه ….

    شاد باشید و موفق بزرگوار …

    • سلام

      استاد ارجمند جناب شاهنگان عزیز

      سپاس از حضور سبزتان

      در پناه حق

      تقدیمی : 🌷

      با درازی راه ، طی آن راه را
      بینِ راهی چیدمان بس دام ها

      با عنایت رهنمایی طی راه
      هفت وادی عشق را تا انتها

      ولی اله بایبوردی

      23 / 07 / 1398

      🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا