🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کاراندامِ مرگ

(ثبت: 268118) اسفند 12, 1402 
کاراندامِ مرگ

زیرِ زبانِ پانتومیمِ سایه‌ها
اشتراکِ حرفی بسنده‌ام
موردِ وثوقِ نقطه‌چین
میخکوبِ جهازهاضمهٔ سطرِ پایانی
وَ انقباضِ خاطرِ امضا!

دود از کاکلِ خُرناسِ خروسم بلند
نشئه که می‌شود
سماجتِ سُمِ مادیان‌ها
ضمیرِ تابوتِ تابلو
اعصابِ خوابِ دیوار را خراب
ظنِّ اتاق
هوار می‌زند زلزله!

حالا اوراق یکی یکی
وقتِ وضعِ حملِ عطسهٔ منفرجهٔ باد
_ کبوتر
وصیّت‌نامه‌ام بعدِ الکِ تن
سفارشی می‌رسد به نسبتِ فامیلِ دور
_ ایشانِ هیچ‌کس!

اجرِ دهان‌درّهٔ آجرها
اسپرمِ عکسِ از قاب بیرون پریده
تیک تاکِ خاکیِ ساعت
وَ مجریِ رادیو که صبحانه نخورده
روانش روشن است هنوز
با کوچه و خیابانِ کویرِلوت شده!

خیلی خلاصه
رئیس‌جمهور
نماینده و شهردار
یا کاره‌ای نبودم بخشنامه صادر کنم
ببخشند مور و مرگ
جناحِ چپ و راستِ جنازه‌ام تلخ کرده دهان‌شان را!

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی. هند. دهلی‌نو
ـــــــــــــــــــــــ

قالب: فرانوشت

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    اسفند 12, 1402

    درود بر جناب لاهیجی عزیز و بزرگوار
    دلتنگ حضورتان بودم و بسیار خوشحالم که امروز افتخار دوباره ی دیدن اشعار زیبایتان را داشتم.
    مهرتان ماندگار❤️❤️❤️🌺🌺🌺

  2. صفا یغمایی

    اسفند 12, 1402

    درودها جناب استادلاهیجی ارجمند
    سپیدباشکوهی خلق کرده‌اید
    دستمریزاد.
    چقدرازحضورمجددتان خرسندشدم
    واقعا جای هنرمندانی چون شمادرسایت محترم پاک مایه‌ی مباهات ودلگرمی‌ست.
    موفق وسلامت باشید.
    🌺🌺🌺