🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کردستان

(ثبت: 251093) شهریور 21, 1401 

کوردستان بنه‌ماڵه‌‌‌مه
خۆڵی دایکه‌م
شاخ و کوێسانی باوکه‌م
خورۆشی سیرۆان ده‌نگی منه
هه‌ڵفڕینی هه‌ڵۆه‌کانی شه‌ڤڕه‌شکه‌م
شاهۆ و قه‌ندیل ناو براکانم
هه‌ڵاڵه‌برمه‌ خوویشکه‌م
به‌ڵام خۆمیش حه‌لبجه‌م
مه‌غدور و بێکه‌س
لێ به‌ین ئه‌م جیهانه.

◇ برگردان فارسی:

کوردستان خانواده‌ی من است
خاک‌اش مادرم
کوهستان‌هایش پدرم
خروش سیروان صدای من
و پرواز عقاب‌هایش خیالاتم
شاهو و قندیل برادرهایم
لاله‌های واژگونش خواهر‌م
اما خودم حلبچه‌ام
بی‌کس و تنها در این جهان.

#زانا_کوردستانی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    شهریور 21, 1401

    سلام
    درود بر کردستان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا