🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گرافیڪِ پُر ترافیڪِ بهشت

(ثبت: 265713) آبان 28, 1402 
گرافیڪِ پُر ترافیڪِ بهشت

مَردم مختصاتِ عشق
هَجرُالإحرامِ خورشیدست
رخداد اگر در شمعِ شما
دقیقاً هم‌دقّتِ دقیقہ
اطرافِ بینُ‌الحرمینِ لبخند
دل دود ڪنید!

مَردم یادتان باشد
زادروزِ آنجاڪہ چشم بـے ڪےِ مڪث
یادگارے مےگیرد عڪس
زیاده از حد زیباست
_ زیرا
یڪ‌روزِ فردا اتّفاق میفتد
ابر دڪمۂ دڪلمہ را باز
ناگهان نامِ نگاه‌تان مےشود باران!

مَردم نشانـےِ خانۂ دوست
شمالِ شهرِ شب‌بو و شبنم و شالیزار
جنوبِ جمهورےِ جلگہ و جنگل
شرقِ شوقِ شوڪا و شهباز
غربِ غمزهٔ غزال و نبوغِ غنچہ و اغواےِ آغازست!

مَردم مُردم
یادتان باشد!
هرگز یادتان نرود!

ــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
ــــــــــــــــــــــ

 

 

 

نظرها
  1. معین حجت

    آبان 29, 1402

    درود جناب لاهیجی …
    👏👏👏💐💐💐

    • سلام و درود
      صبح و روز شما بهشت

      از لطف و محبت حضرتعالی
      سپاسگزارم!

      🌺🌹🌺