🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گرد باد ..

(ثبت: 4745) شهریور 13, 1396 

بسمه تعالی

 

با منِ حیــــــــــران نگردد در بیابان گرد باد

می کند خود را فراموش از دل و جان گرد باد

 

ریشـــــه  در صحرا ندارد   پایکوبان می رود

خانه بر دوش ست در صحرایِ امکان گردباد

 

هستی ما بستگی دارد به پایان حیــــــــات

گَرد هستی را فشاند از خود آسان  گرد باد

 

دولت سر در هــــــوا   دائم نماند پایدار

جلوه ای آید ، شود از دیده پنهان گردباد

 

حلقه ی زنّــــــــار  در  پای مسلمانی نبند

گَرد را هرگز نمی پیچید به دامان گرد باد

 

از جنون در دور خود پیچیده ام مانند مار

در بیابان  ســـر نیارد از گریبان  گرد باد

 

تیــــره بختان را نمی بیند کسی در زندگی

شب که می آید ،  نمی باشد نمایان گرد باد

 

گرمتر سازد دل شوریده را   زخــــــم زبان

خار و خس را می دهد امکانِ جولان گرد باد