🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گل ..

(ثبت: 5630) اسفند 12, 1396 

بسمه تعالی

دست ما را می کند کوتاه از دامان گل
باغبانی که نبسته با خودش پیمان گل

سرو بالایی که ما داریم  از صد گل سر ست
دست او هر چند کوتاه ست از دامان گل

گل نمی روید در آن خاکی که باشد شوره زار
خاک نارس میکند سر پیچی از فرمان گل

در گلستانی که باشد حرف از تیر و تبر
نیست در هر گوشه ی آنجا   شدن امکان گل

لاله رویانی که خود را مثل گل پنداشتند
اشک شبنم کاش می گشتند در چشمان گل

خاک بر سر میکند گل  تا نیافتد دست باد
در بهاران  خاکروبی می کند  باران گل

خنده رویی از خصوصیات باز غنچه نیست
خنده روید در بهاران   بر لب خندان گل