🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گل ها که از نسیم صبا باز می شوند

(ثبت: 243143) آذر 8, 1400 

گلها که از نسیم صبا باز می شوند
شعری از دوست گرامی ام محمد حسن اسکندری تقدیم به عزیزان اهل دل

گاهی تمام پنجره ها باز می شوند
دروازه های عرش خدا باز می شوند

در وقت استجابت اگر دل دهی به دوست
درها به روی دست دعا باز می شوند

تو جهد کن که دست به دامان او زنی
زنجیرهای بسته به پا باز می شوند

انگاره ای ز خون شهیدان آشناست
این لاله ها که در همه جا باز می شوند

وقتی که عشق خیمه زند در حریم دل
دستان بسته رو به خدا باز می شوند

پیغام می دهند به پروانه های باغ
گل ها که از نسیم صبا باز می شوند

محمد حسن اسکندری ارسنجانی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 8, 1400

    انگاره ای ز خون شهیدان آشناست
    این لاله ها که در همه جا باز می شوند

    درود ها بر هر دو بزرگوار 🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    آذر 8, 1400

    وقتی که عشق خیمه زند در حریم دل
    دستان بسته رو به خدا باز می شوند
    پیغام می دهند به پروانه های باغ
    گل ها که از نسیم صبا باز می شوند
    سلام استاد
    آقای ارسنجانی را از جان و دل درود
    همه ابیات ناب هستند، شاه بیت غزل این است:
    وقتی که عشق خیمه زند در حریم دل
    دستان بسته رو به خدا باز می شوند

    باید در تفسیر این بیت کتاب ها نوشت
    در پناه خدا… 🌿❤️👏👏👏👏👏👌❤️🌿

  3. علی معصومی

    آذر 8, 1400

    درود های بیکران
    جناب خادمیان نازنین آفرین بر شما عزیز
    همیشه خوشه چین خرمن ادبتان بوده ام

    🌿🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا