🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یاد ها (تقدیم به عاشوراییان)

(ثبت: 109) مهر 28, 1394 

یک کاروان سـرشار عشق ، در حنجره فـریادها
در قلب تــــاریک زمان ، آزاده هـــا ، آزاد ها

این سو همان هفتاد و دو ، قلب خدایی با شرف
آن سو همه دنیایی و ، هفتـاد ها ، هشتاد ها

یک جمع بی خوودو زره،معصوم،مظلوم وشجاع
یک جمع با تیر و سنان ، با آن همه پـــولادها

اینجا همه عشق و وفا ، جمعی همه بــی ادعا
آنجا همه نامردمان ، خونریزهــا ، جلادهــا

اینها پیِ آرامش و آزادی و حــــق مـی روند
آنها پیِ جنگ وستم ، خونریزی و بیـدادها

آن سو زیاد و ملجم و شمر و عمر با حرمله
این سو حسین و زینب و عباس با سجاد ها

یکجمع اندک درعدد،ازعشق گفتند وشرف
ماندند آنها تـ ا ابد ، در خاطره ، در یـاد ها

مجید مصطفوی
94/7/28

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. درود بر شما
    چون وزن دوری نیست وسط مصرع حکم پایان مصرع را ندارد در نتیجه مصاریعی که در وسط آنها هجای اضافی دارد وزن مخدوش است همچون مصاریع اول ، چهارم ، هشتم. وزن سروده {مستفعلن مستفعلن مستفعلن مستفعلن } متحد الارکان و غیر دوری است

    • تشکر از حضور شما
      ممنون بایت نقدتان
      دروود بر شما

      واقعیت این است که من اشعار را از دل میگویم و خود را زیاد در بند قوانین نمیکنم چه که حتی قوانین شعر سرایی به تمام نمیدانم
      ناگهان جرقه میزند و شروع به نوشتن میکنم همین
      فرمایش شما باعث شد که با مراجعه به منابع اوزان دوری را بدانم سپاس

    • تصحیح مصرع چهارم
      آن سو همه دنیایی و ، هفتادها،هشتادها

      تصحیح مصرع هشتم
      آنجا همه نامردمان ، خونریزها ، جلادها

    • تصحیح مصرع چهارم
      آن سو همه دنیایی و ، هفتادها،هشتادها

      تصحیح مصرع هشتم
      آنجا همه نامردمان ، خونریزها ، جلادها

    • تصحیح مصرع چهارم
      آن سو همه دنیایی و ، هفتادها،هشتادها

      تصحیح مصرع هشتم
      آنجا همه نامردمان ، خونریزها ، جلادها

  2. نجمه بردبار

    مهر 30, 1394

    درود برشما

نظرها 14 
  1. درود بر شما جناب مصطفوی بسیار عالی .
    یکجمع اندک درعدد،ازعشق گفتند وشرف
    ماندند آنها تـ ا ابد ، در خاطره ، در یـاد ها

  2. سلام و درود بر شما.

    بسیار زیبا بود.

  3. فرخنده عابدینی

    مهر 29, 1394

    سلام و درود فراوان
    زیبا و نغز خواندمتان.
    با نظر جناب حاج محمدی موافقم.
    و در پناه خدا

  4. طارق خراسانی

    مهر 29, 1394

    باسلام و عرض تسلیت

    خیرمقدم جناب مصطفوی عزیز

    در سایه سار مهر الهی

  5. مهر 29, 1394

    باسلا م و درود موفق و موید و منصور باشی به حرمت خون شهدای کربلا

  6. مينا امينی

    مهر 29, 1394

    مانا باشيد و موفق

  7. نگار حسن زاده

    مهر 29, 1394

    سلام و عرض احترام

    خیر مقدم عرض می کنم…خیلی خوش آمدید به خانۀ خودتان

    موفق و مؤید باشید

    ایام رو تسلیت عرض می کنم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا