🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یک شهر و

(ثبت: 252019) مهر 20, 1401 

 

خانه ای دارم و آوار به” یک شهر و دو نرخ”
بی قرارم بزنم جار به یک شهر و دو نرخ

مبدا و مقصد من هست یکی , پنداری
گرد خود حلقه زند مار به یک شهر و دو نرخ

درخیابان ِِ خطر , معرکه گیرم به نظر
کنج بن بست ِِ به ناچار به یک شهر و دو نرخ

نرخ جان است چرا مفت فروشم یک جا
خودم و خانه , گل و خار به یک شهر و دو نرخ

یک نفر می خردم _نیم بها _ تا نخرد
بشنود از همه هشدار به یک شهر و دو نرخ

تا چه کس پیش نهد پای به پرداختنم
واپسین لحظه, شب تار به یک شهر و دو نرخ

مطرب شهر منا , رنگ بگیری خفنا
آورم جان سر بازار به یک شهر و دو نرخ

می روم مست و غزلخوان بنشینم شادان
گل دهم در نظر یار به یک شهر و دو نرخ

یار بیند گل سرخم بخرد یا نخرد
تنگ بر گرده کشم بار به یک شهر و دو نرخ

 

محمدیزدانی “جوینده”
پ. ن.
من شهری بی پناه_ یک شهر و دو نرخ
او در شب تار , ماه_ یک شهر و دو نرخ

یک جلوه ی عام او مرا قیمت جان
یک شهر و دو نرخ, آه_ یک شهر و دو نرخ

 

محمدیزدانی ” جوینده”
پ. ن . 2
وامدار
یک بام و دو هوا . یک شهر و دو نرخ
ضرب المثل های کهن و رایج ایرانی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نقدها
  1. درود و احترام جناب دوست سلمان مولایی عزیز شاعر نیک اندیش صاحب نظر نگرش و نگارش ارجمندت رونق افزاست و امید بخش ,امضای تاییدت بر کلمات بی دست و پایی که به رشته ی نظم کشیده ام فنجانی قهوه ی پرحرارت است برایم در امتداد بیداری , “دمت گرم و سرت خوش باد
    ارادت و سپاس

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مهر 20, 1401

    می روم مست و غزلخوان بنشینم شادان
    گل دهم در نظر یار به یک شهر و دو نرخ

    یار بیند گل سرخم بخرد یا نخرد
    تنگ بر گرده کشم بار به یک شهر و دو نرخ

    سلام و درود بر استاد گرانمهرم چناب یزدانی

    عابی ست
    لذت برده ای هستم که افسوس میخورد

    در پناه حضرت دوست 🌿👌👏👏👏👏👌🌹🌿

    • درود و احترام جناب استاد طارق خراسانی گرانقدر
      صفای وجودتان
      این نظر بلند و دل انگیز جناب عالی است
      ارادت و سپاس 🌹

  2. فریبا نوری

    مهر 21, 1401

    درودها جناب یزدانی گرانقدر

    امروز که این شعر را خواندم روی این مصراع توقف طولانی داشتم:

    یک نفر می خردم _نیم بها _ تا نخرد

    همین یک مصراع یک جهان حرف در خود دارد که باز کردنش کمی زمانبر است و راستش من از نت این روزها می ترسم چون دیروز کلی در مورد اصطلاحات ساختاری بر همین شعر نوشتم که همراه با دو کامنت دیگر که بر شعر دیگر عزیزان گذاشته بودم اصلا ارسال نشده است. لذا فعلا به همین دو اشاره بسنده می کنم با درود بیکران

    🌷🌷🌷🌷

    • درود و احترام استادبانوی اندیشمند همت عالی و نگاه ارجمندتان را همواره می ستایم روشنگرانه در سرایش و نوشتار . قلم توانایتان پرجوهر .
      همچنان بابت تاخیر در پاسخ ها پوزش می طلبم
      ارادت و سپاس🌹

  3. رضا محمدصالحی

    مهر 22, 1401

    نرخ جان است چرا مفت فروشم یکجا …

    درود استاد عزیز

    • درودها جناب دوست
      رضا محمدصالحی عزیز
      شاعر گرانقدر
      حضورتان را گرامی می دارم ارادت و سپاس🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا